از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 84929

66 بازدید

مجید محتشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: امسال ۵۵۶ نفر از دختران در دوره متوسطه دوم و ۱۵۵ نفر از دختران در دوره متوسطه اول به علت ازدواج از ادامه تحصیل و حضور در کلاس درس بازمانده اند. به گزارش خطرنگار، امسال ۲۲ دانش آموز هفت تا ۱۲ ساله […]

مجید محتشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: امسال ۵۵۶ نفر از دختران در دوره متوسطه دوم و ۱۵۵ نفر از دختران در دوره متوسطه اول به علت ازدواج از ادامه تحصیل و حضور در کلاس درس بازمانده اند.
به گزارش خطرنگار، امسال ۲۲ دانش آموز هفت تا ۱۲ ساله استان نیز امسال به علت ازدواج، درس خواندن را رها کردند.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: امسال ۳۳۱ نفر از دانش آموز پسر متوسطه دوم، به علت اشتغال به کار مجبور به ترک تحصیل شده اند و علت بازماندن از تحصیل ۳۴۵ نفر از دانش آموزان این مقطع هم مشکلات مالی عنوان شده است.
وی با بیان اینکه ۴۱ نفر از دانش آموزان متوسطه دوم به علت مشکل تامین هزینه های سرویس مدارس از ادامه تحصیل بازمانده اند خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نیمی از هزینه های سرویس مدارس را تامین می کند اما خانواده ها توان پرداخت نیم دیگر را ندارند.
محتشمی اظهار داشت: بیماری ها هم مانع حضور ۱۷ نفر از دانش آموزان در متوسطه دوم شده و تعصب قومی و فرهنگی هم ۴۰ نفر از از حضور در کلاس های درس بازداشته است و علت ترک تحصیل ۳۹۰ نفر از این دانش آموزان هم بی انگیزگی و تمایل نداشتن او برای ادامه تحصیل گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: علت ترک تحصیل ۳۹۴ دانش آموز هم سیار موارد ذکر شده است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی درباره ترک تحصیل دانش آموزان مقطع متوسطه اول گفت: امسال ۱۵۵ دختر در این مقطع ازدواج کردند و از حضور در کلاس درس بازماندند.
وی افزود: ۱۳۱ نفر به علت ناتوانی مالی خانواده، ۱۷۹ نفر به علت اشتغال به کار، سه نفر به علت بیماری، سرپرست بد، ۲۱ نفر به علت داشتن سرپرست بد، ۴۵ نفر به علت ضعف در پایه های تحصیلی، ۴۹ نفر به علت نبود دبیرستان در محل سکونت و ممانعت والدین در حضور در خوابگاه و مدارس شبانه روزی، ۳۷ نفر به علت ممانعت والدین از حضور در کلاس های مختلط، ۵۶ نفر به علت نبود انگیزه و ۸۹ نفر به علت سایر موارد ادامه تحصیل نداده اند.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال هزار و ۳۳ نفر امسال در متوسطه ترک تحصیل کرده اند.
۱۶۵ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش خطرنگار، خراسان شمالی به لحاظ ازدواج زودهنگام و در سن پایین دختران در جایگاه پنجم استان های کشور قرار دارد.
۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


آموزش و پرورش


ترک تحصیل


خراسان شمالی

نظرات بسته شده است.