از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 84909

85 بازدید

به گزارش خطرنگار، در این آیین که با برپایی شب شعر و اهدای جایزه ادبی ریحانه همراه بود، بهترین‌های بخش شعر و داستان معرفی شدند. برگزیدگان آثار خود را در سه محور حضرت فاطمه زهرا (س) زندگی فردی و خانوادگی، حضرت فاطمه زهرا (س) جامعه اسلامی و حضرت فاطمه زهرا (س) معارف دینی ارائه کرده […]

به گزارش خطرنگار، در این آیین که با برپایی شب شعر و اهدای جایزه ادبی ریحانه همراه بود، بهترین‌های بخش شعر و داستان معرفی شدند.
برگزیدگان آثار خود را در سه محور حضرت فاطمه زهرا (س) زندگی فردی و خانوادگی، حضرت فاطمه زهرا (س) جامعه اسلامی و حضرت فاطمه زهرا (س) معارف دینی ارائه کرده بودند.
در این مراسم مصطفی رحماندوست با عنوان نماینده داوران بخش شعر بیانیه هیات داوران را خواند.
وی گفت: اگر جایزه ریحانه بخواهد نقشی ویژه در تطور شعر فاطمی ایفا کند، می‌بایست سال‌های آغازین را به منزله مقدمه‌ای برای بررسی فضای عمومی شعر فاطمی و خصوصا شناسایی رویکرد شاعران جوان در نظر گرفت.
این شاعر عنوان کرد: فراهم آوردن زمینه تشویق شاعران به گونه‌ای که هر ساله قابل ارزیابی و سنجش باشد، برای هر جشنواره ملی معتبر ضروری است که با یاری منقدان به عنوان هسته علمی ممکن خواهد شد.
وی افزود: ریحانه النبی شروع یک جریان مبارک است که در آن به رویه شعر آیینی به طور عام و شعر فاطمی به طور خاص راه افتاده است.
رحماندوست ابراز داشت: هیات داوران می‌تواندبه دست اندرکاران برنامه این امید را بدهد که به راهگشایی امیدوار است؛ به شرط آنکه پژوهشگران خارج از جشنواره مولفه های توفیق این برنامه را بسنجند و بررسی کنند.
وی با تاکید بر اینکه رواست شعر آیینی طنینی قوی‌تر یابد، ادامه داد: سخت‌ترین مرحله داوری شعر‌ها سنجش و گزینش اجباری هم‌پایی گریزناپذیر شانه‌به‌شانه‌ها با هم بود.
همچنین در این آیین احمد اکبرپور با عنوان نماینده داوران بخش داستان عنوان کرد: داستان هایی که پرداخته شده است نشانه ارادت به بانوی دو عالم است و بر این قرار، کار برای داوران داستان جایزه ادبی ریحانه دشوار بوده است.
وی بیان داشت: این دشواری بیشتر از آن رو است که عشق و ارادت را نمی‌توان در قابی اندازه گرفت؛ با چنان باوری پس از انتشار فراخوان ۱۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد. آثار در دو مرحله ارزیابی شد که در مرحله نخست ۳۰ داستان انتخاب شد و در مرحله دوم از ۲ داستان برگزیده و ۴ اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.
اکبرپور افزود: آثار ارسالی به این دوره جشنواره در دو گروه مستند‌گونه و تاریخی و با توجه به زندگی امروز داستان‌هایی را در محور‌های تعیین شده پرداخته بودند که داستان‌های گونه دوم بسیار شایسته توجه هستند.
براین اساس برگزیدگان این جشنواره در بخش شعر عبارت‌اند از افشین علا از تهران، مریم قادری و محمد حسین ملکیان از اصفهان که موفق به دریافت تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی این جایزه ادبی شدند.
همچنین حسین سنگری از دزفول، خدابخش صفادل از نیشابور، هادی فردوسی ازشیراز و‌ محسن کاویانی از قم شایسته تقدیر در بخش شعر شناخته شدند.
جایزه ادبی ریحانه در بخش داستان به حامد اشتری، محبوبه زارع و زهره تهامی‌پور اهدا شد؛همچنین از زهرا زحمتکش، فریبا مرادی، فاطمه حسینی دوست و هادی فردوسی با عنوان شایسته تقدیر یاد شد.
سومین همایش ریحانه النبی و جایزه ادبی ریحانه از نخستین روز اسفندماه در تهران برگزار شد و به مدت یک هفته در شیراز و نیز شهرستان مهر ادامه می‌یابد.
۷۳۷۵ / ۱۸۷۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


ریحانه النبی


جایزه ادبی ریحانه


حضرت فاطمه

نظرات بسته شده است.