از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 82094

112 بازدید

بهمن نامور مطلق روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، درباره نظام نامه دانشگاه هنرهای اسلامی فرشچیان اظهار کرد: درحال حاضر تهیه نظام نامه این دانشگاه خاتمه یافته و تنها به یک بررسی نهایی برای ارائه نیاز دارد.وی افزود: اقدامات اولیه آیین نامه جذب پذیرش استاد و دانشجو انجام شده و […]

بهمن نامور مطلق روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، درباره نظام نامه دانشگاه هنرهای اسلامی فرشچیان اظهار کرد: درحال حاضر تهیه نظام نامه این دانشگاه خاتمه یافته و تنها به یک بررسی نهایی برای ارائه نیاز دارد.
وی افزود: اقدامات اولیه آیین نامه جذب پذیرش استاد و دانشجو انجام شده و لازم است تا در یک جلسه نظر دیگر خبرگان این حرفه ها را هم جویا شد.
سرپرست دانشگاه هنرهای اسلامی فرشچیان با اشاره به حاکم بودن نظام شاگرد، استادی در این دانشگاه یادآور شد: با توجه به اینکه هدف این دانشگاه تربیت استادان و هنرمندان در رشته های نگارگری، خوشنویسی و هنرهای وابسته و صنایع دستی است، گزینش و مصاحبه عملی در دستور کار جذب دانشجو قرار گرفته است.
به گفته نامور مطلق، دانشگاه فرشچیان برای جذب دانشجویان در سال آینده فراخوان عمومی می دهد، اما مراحلی متفاوت با پذیرش دانشجو در سایر دانشگاه ها را دارد؛ چرا که استادان در جلسات مختلف شاگردان خود را از میان متقاضیان انتخاب می کنند.
وی در ادامه درباره شیوه جذب استادان در دانشگاه هنرهای اسلامی فرشچیان گفت: دانشگاه به دنبال جذب استادانی است که در زمینه آموزش هنرهای سنتی شناخته شده و برجسته باشند. از این رو تعداد این استادان در کشور بسیار نیست.
به گفته سرپرست دانشگاه هنرهای اسلامی فرشچیان، برای تربیت هنرمندان سرشناس به استادانی ماهر و کاربلد نیاز است، اما بسیاری از این استادان مدارک رایج دانشگاهی را ندارند و بر اثر مهارت و تجربه به درجه استادی نائل شده اند.
نامورمطلق خاطر نشان کرد: این دانشگاه در حال حاضر به دنبال کسب مجوز برای بهره گیری از استادانی است که هنر آنها معادل مدارک دانشگاهی ارزشیابی شده باشد.
وی هدف اصلی دانشگاه هنرهای اسلامی فرشچیان را تربیت استادان صاحب سبک برای بقای هنرهای سنتی دانست و اظهار کرد: از نظر کمیت تعداد دانشجویان این دانشگاه بسیار نیست؛ چرا که قرار نیست مانند سایر دانشگاه ها افرادی را به جامعه صاحب مدرک اضافه کرد.
نامور مطلق خاطر نشان کرد: دانش آموختگان دانشگاه فرشچیان علاوه بر مدارک مدرن مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اجازه نامه سنتی استاد را هم دریافت می کنند.
وی افزود: کسب مدرک دانشگاه منوط به اجازه استادان مربوطه است.
**۹۴۹۱**۱۵۸۴

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


استاد فرشچیان


دانشگاه هنرهای اسلامی فرشچیان


بهمن نامور مطلق

نظرات بسته شده است.