از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 78900

76 بازدید

به گزارش روز شنبه خطرنگار، از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، با تصویب قانون «اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیر دولتی در زمینه پست و مخابرات، دی سال ۱۳۹۲، اعتبارات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۱۳۹۳، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به ترتیب ۱۳۳،۵۸ و ۱۱۳ درصد افزایش داشت.اما […]

به گزارش روز شنبه خطرنگار، از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، با تصویب قانون «اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیر دولتی در زمینه پست و مخابرات، دی سال ۱۳۹۲، اعتبارات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۱۳۹۳، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به ترتیب ۱۳۳،۵۸ و ۱۱۳ درصد افزایش داشت.
اما از سال ۱۳۹۶ سهم اعتبارات فناوری اطلاعات از کل بودجه عمومی رو به کاهش گذاشته است و در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ اعتبارات فناوری اطلاعات نسبت به قانون سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۳ درصد کاهش خواهد یافت. سهم اعتبارات فناوری اطلاعات و ارتباطات از ۶٫۳ درصد اعتبارات عمومی درسال ۱۳۹۵، در سال ۱۳۹۶ به ۲٫۳درصد و در سال ۱۳۹۷به۷٫۲درصد و در سال ۱۳۹۸به ۲٫۲درصد کاهش یافته است.
گزارش مرکز پژوهش های مجلس می افزاید: درآمدهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با نزدیک به ۹درصد کاهش از ۱۰۹٫۲۸۹میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ به ۱۰۰٫۲۶۴ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش، بیش از ۶۱درصد اعتبارات حوزه فناوری اطلاعات در ردیف های متفرقه گنجانده شده است که رهگیری محل هزینه و تحقق برنامه های متناظر هر بودجه را با دشواری مواجه می سازد. ابتکار سازمان برنامه و بودجه در گنجاندن ارقام اعتبارات متفرقه هزینه ای در کنار اعتبارات هزینه ای برنامه ای نیز به دلیل عدم انطباق اعداد ردیف های متفرقه مندرج در جداول پیوست ۴ بودجه و جداول کلان اعتبارات متفرقه بر ابهامات لایحه بودجه سال جاری افزوده است.
عناوین برخی از ردیف های متفرقه نیز گویای ماهیت آن ها نیست و بنابراین در قسمت جمع بندی برخی پیشنهادها برای اصلاح عناوین ردیف های متفرقه ذکر شده است.
در گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، همچنین ۱۲بند مرتبط با تکالیف فناوری اطلاعات و ارتباطات در تبصره های ماده واحده شناسایی شد و اظهارنظر کارشناسی و پیشنهادهای اصلاحی در مورد آن ها در بخش پیشنهادها عرضه شده است.
علمی*م.ش*۲۰۱۷

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


پژوهش مجلس


فناوری اطلاعات


بودجه

نظرات بسته شده است.