از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 77827

136 بازدید

به گزارش گروه دانشگاه خطرنگار، محمد حسین امید امروز (سه شنبه) در نخستین جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: در سه سال گذشته در دانشگاه علمی کاربردی، برای ورود دانش آموزان به رشته‌های مهارتی تلاش کردیم. امیدواریم پیشنهاد این دانشگاه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که بر اساس آن تاکید […]

به گزارش گروه دانشگاه خطرنگار، محمد حسین امید امروز (سه شنبه) در نخستین جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: در سه سال گذشته در دانشگاه علمی کاربردی، برای ورود دانش آموزان به رشته‌های مهارتی تلاش کردیم. امیدواریم پیشنهاد این دانشگاه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که بر اساس آن تاکید می‌کنیم ۷۵ درصد هزینه‌های دانشگاه با کمک صندوق رفاه تامین می‌شود، مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.
وی افزود: انتظار ما از دانش آموختگان این است که ارتباط خود را پس از فارغ التحصیلی با دانشگاه و مراکز حفظ کنند از این رو سامانه ای رونمایی خواهیم کرد تا دانشجویان بتوانند از فرصت های شغلی، نوآوری ها و دستاوردهای خود مارا مطلع سازند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: اشتغال پذیری دانشجویان علمی کاربردی از سایر دوره ها بیشتر است. در حالی که برای ایجاد شغل در کشور بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه لازم است در دانشگاه علمی کاربردی تنها به ۱۰ درصد این مبلغ احتیاج است.
وی تصریح کرد: دانشجویان علمی کاربردی شهریه پرداز هستند و باید برای یک دوره کاردانی ۵ میلیون تومان هزینه کنند.
امید با تاکید بر لزوم حمایت مجلس و دولت از دانشگاه علمی کاربردی، اظهار داشت: امسال بیش از ۱۰۰ مرکز نوآوری و علمی در مراکز مختلف گشایش یافت.
وی عنوان کرد: دانش آموزان دبیرستان و هنرستان ها با سیستم جدید انگیزه کافی برای ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه علمی کاربردی ندارند زیرا باید پس از ۱۲ سال تحصیل همانند سایر متقاضیان باید از طریق کنکور وارد دانشگاه شوند.
وی در پایان حمایت دولت و مجلس را از دانشجویان و دانشگاه جامع علمی کاربردی خواستار شد و گفت:ا کنون دانشگاه در کنار ظرفیت‌ و توانمندی‌ها از وضعیت با ثباتی برخوردار است و جایگاه دانشگاه در برنامه ششم توسعه تصویب و به دنبال آن تسهیلاتی برای دانشگاه پیش بینی شد اما اجرایی شدن این تسهیلات نیازمند حمایت ‌های بیشتر مسئولان است.
در ادامه این مراسم نیز دانشجویان سوگندنامه قرائت کردند. نخستین جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در ادامه با رونمایی از تندیس دانش آموختگی و کتاب اشتغال و مهارت ها همراه شد و تا فردا ادامه خواهد داشت.
همچنین در این مراسم محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و فاطمه سعیدی نماینده مجلس نیز حضور داشتند.
**۹۲۸۳**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


دانشگاه علمی کابردی


محمد حسین امید


جشن دانش آموختگی

نظرات بسته شده است.