از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 77392

198 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، ، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در فرمانداری قصرشیرین برگزار شد، افزود: یکی از چالشهای اصلی ما در تسریع بازسازی مناطق زلزله ‌زده، پس لرزه های متعدد و مستمر در منطقه بوده است.بازوند گفت: هم […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، ، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در فرمانداری قصرشیرین برگزار شد، افزود: یکی از چالشهای اصلی ما در تسریع بازسازی مناطق زلزله ‌زده، پس لرزه های متعدد و مستمر در منطقه بوده است.
بازوند گفت: هم اکنون تنها ۹ نفر از مصدومان زلزله ۶٫۴ ریشتری شامگاه یکشنبه چهارم آذر بستری هستند که خوشبختانه هیچ یک هم با آسیب حادی مواجه نیستند.
وی اظهار کرد: ۶ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در زلزله سال گذشته در سرپل ذهاب تخریب شد اما شهرداری تاکنون ۱۰ هزار و ۴۰۰ پروانه ساخت صادر کرده که به خوبی نشان می دهد که تهدید زلزله، تبدیل به یک فرصت برای عمران و ساخت و ساز شهری است.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۹۸ ساخت و ساز شهرهای زلزله زده به پایان می رسد که تمام تلاش خود را می کنیم که این زمان کوتاهتر شود.
وی گفت: مجموعه تسهیلات پرداخت شده و سود وام‌های امهال شده قریب ۱۱هزار میلیاد تومان است.
استاندار کرمانشاه افزود: در راستای جبران خسارت به زیرساختها تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ابلاغ کرده که بیش از ۵۳ درصد از خسارات وارد شده است.
وی در پایان گفت: بازگشایی مرز خسروی تسکینی بر آلام مردم مرزنشین مناطق زلزله ‌زده است که از دکتر جهانگیری توقع داریم در این زمینه تاثیرگذار باشند.
در زلزله ۶٫۴ ریشتری شامگاه یکشنبه چهارم آذر شهرستان سرپل ذهاب ۷۷۱ نفر مصدوم شدند.
سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی تاکنون از سوی ۴۷ تیم ارزیاب از ستادهای معین در مناطق زلزله زده مورد ارزیابی قرار گرفته که در مجموع با توجه به بازسازی و تعمیر ۸۰ درصد واحدهای مسکونی این مناطق، آسیب جدی به واحدهایی مسکونی وارد نشده و ۲۰ درصد واحدها در حد تعمیری هستند.
در ۱۲ روستای اصلی کانون زلزله در شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب نیز ارزیابی ها انجام شده است و ۱۶۰ واحد مسکونی در مجموع دچار خسارت شده اند که این واحدها همگی تعمیری هستند.
این زلزله پس لرزه زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته بوده که در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
۸۰۶۶/۳۰۳۳

انتهای پیام /*


اقتصاد


بازسازی


زلزله۹۶


استان کرمانشاه

نظرات بسته شده است.