از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75645

79 بازدید

به گزارش خطرنگار، کتاب «این جمعه تعطیل نیست» بخشی از خاطرات رزمنده ای است که در کردستان و مناطق غرب ایران او را به نام ‘کاک رمضان’ می شناسند.جمعه نژاد از مبارزین پیش مرگ در غائله کردستان است که از زمان شکل گیری ستاد جنگ های نامنظم به فرماندهی شهید چمران به اردوگاه این ستاد […]

به گزارش خطرنگار، کتاب «این جمعه تعطیل نیست» بخشی از خاطرات رزمنده ای است که در کردستان و مناطق غرب ایران او را به نام ‘کاک رمضان’ می شناسند.
جمعه نژاد از مبارزین پیش مرگ در غائله کردستان است که از زمان شکل گیری ستاد جنگ های نامنظم به فرماندهی شهید چمران به اردوگاه این ستاد می پیوندد و تا پایان جنگ تحمیلی به عنوان یک چریک واقعی، در قالب واحدهای شناسایی و ضربت ایفای نقش می کند.
وی چندین بار در جبهه های جنگ مجروح شد و سه بار نیز به اسارت دشمن درآمد که با درایت و هوشیاری موفق به گریختن از اسارت می شود.
جمعه نژاد حدود ۸ سال در کردستان به شجاعت و دلاوری معروف بوده و جز نیروهای شاخص رزمی و عملیاتی به شمار می آمد آنچنان که رژیم بعث و احزاب معاند کرد برای کشتن وی جایزه در نظر گرفته بودند.
این چریک سالهای جنگ حالا در تکلم ، شنوایی و به از نظر جسمی دچار مشکل شده است و به گفته همرزمانش این کتاب تنها گوشه ای از خاطرات نهفته در ذهن وی است.
در توضیح این کتاب آمده است : روایت جمعه نژاد از جنگ روایتی متفاوت است. اتفاقات و رخدادهای موجود در خاطرات این رزمنده، پرده از حقایق بسیار و ناگفته های بیشمار جنگ در مناطق غرب کشور بر می دارد.
حاطراتی که گاه انسان را به تحسین وا می دارد و گاه در اندوهی عمیق فرو می برد.
کتاب این جمعه تعطیل نیست به سفارش حوزه هنری استان کهگیلویه وبویراحمد توسط مهران مظفری یاسوجی و سحر شریفی تالیف و در ۳ هزار نسخه منتشر شده است.
این کتاب به مناسبت هفته بسیج در آیینی با حضور گروهی از فرماندهان جنگ ،رزمندگان و مسئولان استانی رونمایی شد.
۹۹۲۹/۱۶۶۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


دفاع مقدس


کتاب


کهگیلویه وبویراحمد

نظرات بسته شده است.