از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75569

60 بازدید

به گزارش خطرنگار، با آغاز فصل سرما به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی، مسمومیت با گاز co با روند افزایشی مواجه می شود؛ به طوری که گاها شاهد اخباری مبنی بر فوت یا مسمومیت تعدادی از افراد با این گاز بی رنگ و بو هستیم. بر اساس آمار پزشکی قانونی بیشتر مسمومیت ها در تهران […]

به گزارش خطرنگار، با آغاز فصل سرما به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی، مسمومیت با گاز co با روند افزایشی مواجه می شود؛ به طوری که گاها شاهد اخباری مبنی بر فوت یا مسمومیت تعدادی از افراد با این گاز بی رنگ و بو هستیم. بر اساس آمار پزشکی قانونی بیشتر مسمومیت ها در تهران و استان های شمالی اتفاق می افتد البته دیگر استان ها نیز از این مساله و حتی تلفات جانی ناشی از آن در امان نیستند.
علائم مسمومیت مختصر با گاز منوکسیدکربن غیر اختصاصی بوده، مانند علایم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا یا سایر مسمومیت‌ها است. از جمله این علایم سردرد، تهوع، شکم درد، احساس ناخوشی، احساس زخم در گلو و سرفه خشک است. اما در مسمومیت با منوکسیدکربن برخلاف سرماخوردگی تب وجود ندارد.

* مسمومیت بیست و چهار نفر با گاز مونواکسید کربن در بابل
تماس مردمی با سازمان اورژانس ۱۱۵بابل مبنی بر مسمویت با گاز Co در شهر بابل مخابره شد. پس از دریافت این گزارش بلافاصله مرکز فرماندهی سازمان اورژانس تکنسین هایی را به محل حادثه اعزام کرد. در این حادثه ۹ نفر دچار مسمومیت شدند. تکنسین های اورژانس پس از اقدامات پزشکی مصدومان حادثه را به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل کردند.

* قاتل پیرزن زنجانی در کمتر از ۷۲ ساعت دستگیر شد
قاتل پیرزن ۸۴ ساله زنجانی با تلاش عوامل پلیس آگاهی این استان در کمتر از ۷۲ ساعت به دام قانون افتاد. متهم به قتل، متاهل و معتاد به شیشه است که در این قتل و سرقت هیچ اثری از خود برجای نگذاشته بود اما با هوشیاری پلیس دستگیر شد.
سارق مقداری از طلاهای سرقتی را فروخته بود، اما مالخر نیز شناسایی و دستگیر و بخشی از طلاهای مسروقه و وجوه نقد حاصل از فروش طلا نیز از سارق به دست آمد.

* دستگیری فروشندگان داروهای تقلبی بدنسازی
مدتی پیش دو نفر از ورزشکاران رشته بدنسازی در استان فارس که دچار عفونت و آسیب های ناشی از مصرف داروهای بدنسازی شده بودند، با مراجعه به پلیس از توزیع کننده این مواد شکایت کردند. با تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مشخص شد که توزیع کننده این مواد در شهرری فعالیت دارد که به همین دلیل موضوع به پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع داده شد و کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داد و موفق به شناسایی عامل توزیع این داروها و مواد شدند.
با کسب اطلاعات از محل فعالیت این فرد، ماموران اقدام به اخذ مجوز از مقام قضایی کرده، در عملیاتی پلیس با حضور در این محل دو نفر را که اقدام به تولید و توزیع این مواد کرده بودند، شناسایی و دستگیر کردند.
همچنین در بازرسی از محل دستگیری این افراد نیز مقادیری داروی سوماتروپین، آمینو اسید و پودرهای بدنسازی کشف و ضبط شد.
متهمان دستگیر شده نیز تحت بازجویی قرار گرفته و در اعترافات خود به ماموران گفتند که با جعل قوطی و شیشه داروهای بدنسازی داخل آن را با انسولین، مواد رقیق شده و پودرهای خوراکی بی تاثیر پرکرده و با قیمت جنس های اصلی و کانادایی به ورزشکاران فروخته و چندین برابر هزینه کرد خود سود کرده اند.

* سقوط مرگبار کابین تریلر در کرج
بر اثر سقوط کابین تریلر در بلوار جانبازان عظیمیه، یک نفر فوت شد. در این حادثه مردی ۴۵ ساله بین کابین و موتور تریلر حامل سوخت که در حاشیه بلوار در حال تعمیر بود گرفتار شد و این امر سبب فوت او شد.
راننده به قصد تعمیر موتور تریلر، کابین را در حالت جَک قرار داده بود که کابین تریلر ناگهان رها شده و باعث مرگ وی شد. بلافاصله تیم های امدادی آتش نشانی به محل اعزام شدند که تلاش آنان بی نتیجه ماند و راننده قبل از حضور امدادگران در محل جان باخت.

* مرگ ۴ نفر به دلیل بی خوابی
بر اثر برخورد تصادف شدید تاکسی سواری با تریلی در محور گرمسار – سمنان چهار نفر کشته و یک نفر نیز مصدوم شدند. وقوع یک فقره سانحه رانندگی در کیلومتر یک جاده آرادان سرخه در محور اصلی گرمسار سمنان به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که ماموران برای رسیدگی به موضوع بی درنگ به محل حادثه اعزام شدند.
در این سانحه، تاکسی سواری به شدت با یک دستگاه تریلی برخورد کرد به گونه‌ای که در این حادثه، سه نفر از سرنشینان خودروی سواری در دم جان باختند. همچنین دو مصدوم دیگر که از سرنشینان سواری بودند توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند که تلاش تیم پزشکی برای نجات یکی از مصدومان بی ثمر ماند و وی به علت شدت جراحت وارده جان خود را از دست داد.
رئیس پلیس راه سمنان، بی توجهی راننده تاکسی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی را عامل بروز این سانحه اعلام و تاکید کرد: با وجود هشدارهای پلیسی شاهد بی توجهی رانندگان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هستیم که این امر منجر به وقوع حوادث تلخ می شود.

* خبری از سرنشینان پراید سقوط کرده در رودخانه فومن نیست
از روز سوم آذرماه که یک پراید با چند سرنشین به داخل رودخانه رودبار چیره شهرستان فومن در استان گیلان سقوط کرد، همچنان خبری از سرنشینان نیست.
خودروی سواری پراید با چند سرنشین به علت آبگرفتگی ناشی از بارش باران و نبود دید کافی از مسیر خارج و به داخل رودخانه رودبار چیره شهرستان فومن سقوط کرد. امدادگران جمعیت هلال احمر برای پیدا کردن این خودرو و اطلاع از سرنوشت سرنشینان در مسیر رودخانه در حال جستجو هستند.
اجتمام*۳۳۷۷*۱۸۳۴

انتهای پیام /*


اجتماعی


اورژانس


حوادث

نظرات بسته شده است.