از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75561

38 بازدید

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، پس از گذشت یکصد روز از فعالیت دولت جدید پاکستان به رهبری عمران خان، احزاب مطرح این کشور واکنشهای مختلفی در خصوص عملکرد دولت جدید نشان دادند.حزب مسلم لیگ شاخه نواز به عنوان بزرگترین حزب اپوزیسیون پاکستان از عملکرد تحریک انصاف به شدت انتقاد کرد به گونه ای که […]

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، پس از گذشت یکصد روز از فعالیت دولت جدید پاکستان به رهبری عمران خان، احزاب مطرح این کشور واکنشهای مختلفی در خصوص عملکرد دولت جدید نشان دادند.
حزب مسلم لیگ شاخه نواز به عنوان بزرگترین حزب اپوزیسیون پاکستان از عملکرد تحریک انصاف به شدت انتقاد کرد به گونه ای که «مریم اورنگزیب» سخنگوی حزب نواز در این خصوص اعلام کرد: طی این ۱۰۰ روز، مردم شرایط روز قیامت را درک کردند و مشکلاتی که آن‌ها تحمل کردند غیرقابل بیان است.
وی گفت: تاکنون در تاریخ پاکستان مردم این اندازه سختی نکشیده و سیاستمداران سخنان خود را تغییر نداده بودند.
مریم اورنگزیب تصریح کرد: طی این ۱۰۰ روز مشخص شد که تمامی وعدههای عمران خان دروغ بود و هیچ کدام از وعدههای انتخاباتی او حتی به تحقق هم نزدیک نشد.
سخنگوی حزب مسلم لیگ شاخه نواز اظهار داشت: دولت پاکستان برای مخفی کردن ضعف‌ها و کم‌کاری‌های خود تلاش می‌کند تا برخورد با مفسدان اقتصادی حزب ما را حاصل پیگیریهای خود جلوه دهد.
وی تأکید کرد: طی این ۱۰۰ روز نه مردم پاکستان نخست‌وزیری را دیدند که بر دوچرخه سوار باشد و نه ۱۰۰ هزار شغل برای مردم ایجاد شد.
عضو ارشد حزب مردم و رهبر پیشین پارلمان پاکستان نیز اخیرا دولت حزب تحریک انصاف را مورد انتقاد قرار داد.
«سیدخورشید شاه» گفت: عمران خان پیش ازانتخابات مدعی بود که موجودی خزانه ملی پاکستان را ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش خواهد داد ولی با گذشت ۱۰۰ روز هیچ کار قابل توجهی انجام نداده است.
خورشید شاه اظهار داشت: دولت پاکستان، سیاستمداران پاکستان را به پیگرد تهدید می‌کند ولی باید بداند روزی که ما دامنه اعتراضات خود را گسترش دهیم دولت ساقط خواهد شد.
وی افزود: ۶۵ درصد کابینه عمران خان را افرادی تشکیل می‌دهند که در کابینه «پرویز مشرف» مسئولیت داشتند آنها چگونه می‌خواهند وضعیت کشور را بهبود ببخشند در حالی که خود از سوی یک دیکتاتور به دنیای سیاست معرفی شده‌اند.
«اعتزاز احسن» عضو ارشد حزب مردم نیز به عملکرد ۱۰۰ روزه دولت پاکستان واکنش نشان داده و گفت:طی این صد روز به جز خفت، خواری و رسوایی هیچ چیز دیگری عاید مردم نشد.
وی تأکید کرد: هیچ سیاستمداری نباید وعده‌ای که انجام آن غیرممکن است به مردم بدهد، هیچ دولتی نمی‌تواند طی ۱۰۰ روز در کشور تحولات عظیم به وجود بیاورد.
البته این انتقادات، امروز سه شنبه با سخنان تازه «سیدخورشید شاه» کمی فروکش کرد.
عضو ارشد حزب مردم و رهبر پیشین پارلمان پاکستان روز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که حزبش، برابر دولت کنونی پاکستان اقدامی انجام نخواهد داد، زیرا حزب دموکراتیک، موفقیت پارلمان و دولت را خواستار است.
آساق**۶۱۲۵**

انتهای پیام /*


سیاسی


احزاب پاکستان


فروکش کردن انتقادات


خورشیدشاه

نظرات بسته شده است.