از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75485

106 بازدید

صفر حسین زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، با اشاره به مشکل کمبود فضای کتابخانه های عمومی اظهار داشت: مطابق استاندارد باید برای هر ۱۰۰ نفر هشت متر مربع فضا داشته باشیم که اینک با این میزان فاصله زیادی داریم.وی با بیان اینکه بزرگترین کتابخانه عمومی بانه ظرفیت ۴۰ نفر […]

صفر حسین زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، با اشاره به مشکل کمبود فضای کتابخانه های عمومی اظهار داشت: مطابق استاندارد باید برای هر ۱۰۰ نفر هشت متر مربع فضا داشته باشیم که اینک با این میزان فاصله زیادی داریم.
وی با بیان اینکه بزرگترین کتابخانه عمومی بانه ظرفیت ۴۰ نفر را دارد، افزود: کتابخانه نبی اکرم (ص) سال ۶۰ احداث شده ولی در حال تخریب است اما به دلیل کمبود فضا مجبور به استفاده از آن هستیم.
حسین زاده تاکید کرد: کل فضای کتابخانه های عمومی بانه، یک هزار و ۴۸۰ متر مربع است که با وجود افزایش جمعیت و نیاز به فضای بیشتر از سال ۹۰ تاکنون فضای جدیدی ایجاد نشده است.
وی با اشاره به افزایش چهار هزار جلدی کتاب در کتابخانه های عمومی بانه گفت: در سال گذشته ۷۰ هزار ۵۳۵ جلد کتاب داشتیم که امسال این تعداد به ۷۴ هزار و ۵۰۲ جلد کرسید که پنج درصد بیشتر از گذشته است.
حسین زاده یادآور شد: طبق استاندارد به ازای هر نفر باید چهار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی باشد که در بانه برای هر ۴ نفر تنها نیم جلد کتاب داریم که در این شاخص هم با استاندارد فاصله زیادی است.
رئیس کتابخانه های عمومی بانه به رشد ۱۴ درصدی اعضای فعال نیز اشاره کرد و گفت: اعضای فعال کتابخانه ها سال گذشته ۲ هزار و ۲۵۳ نفر بود که امسال به ۲ هزار ۵۷۰ نفر رسید.
شهرستان مرزی بانه پنج باب کتابخانه عمومی دارد که ۲ کتابخانه در شهر بانه و ۳ کتابخانه هم در شهرهای کانی سور، آرمرده و بویین قرار دارند، ۲۳ کتابخانه مشارکتی نیز در روستاها با همت انجمن های مردمی تاسیس شده و سه کوچه کتاب هم با همکاری شهرداری بانه در این شهر به بهره برداری رسیده که کتاب های آن توسط مردم محلات، انجمن های مردمی، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های تامین شده است.
شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
۷۴۹۶/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتابخانه


فضای مطالعه


کمبود سرانه

نظرات بسته شده است.