از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75413

108 بازدید

به گزارش خطرنگار، اقبال عباسی دوشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان لردگان با اشاره به سیل روز یکشنبه که بر اثر شکسته شدن مسیل (سیل بند) شرق تا جنوب لردگان در پی بارش باران رخ داد، افزود: فرماندار و مسوولان شهرستان باید با پشتوانه دستگاه قضایی و دادستان به مقابله با ساخت و ساز […]

به گزارش خطرنگار، اقبال عباسی دوشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان لردگان با اشاره به سیل روز یکشنبه که بر اثر شکسته شدن مسیل (سیل بند) شرق تا جنوب لردگان در پی بارش باران رخ داد، افزود: فرماندار و مسوولان شهرستان باید با پشتوانه دستگاه قضایی و دادستان به مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز بپردازند.
وی گفت: فرمانداران و مسوولان مدیریت بحران شهرستان و استان باید تا پایان هفته میزان خسارت وارده به شهرستان ها در پی بارش برف و باران در هفته جاری را ارزیابی و به استانداری اعلام کنند.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی، نیز با اشاره به خسارت وارده به مناطق مسکونی و تجاری در سیل اخیر افزود: مطالعات شهرسازی در ساخت و سازهای شهری و روستای این شهرستان نادیده گرفته شده بود.
محمد خالدی با تاکید بر انجام مطالعات شهرسازی و اجرای طرح های هادی و طرح جامع تفصیلی شهری در شهرستان افزود: بیشترین میزان خسارت وارده در سیل اخیر در حوزه جاده ها و تاسیسات بوده است.
فرماندار شهرستان لردگان نیز گفت: با تخریب سیل بند شرق لردگان که از ۳۰ سال گذشته به منظور جمع آوری آب باران و آب کوههای بالادستی از جمله ارتفاعات کلار احداث شده بود، بیش از ۵۰ واحد مسکونی و ۵ واحد تجاری دچار آبگرفتگی شده است.
برهان حسین پور آقایی افزود: این سیل بند در چند سال گذشته با دست اندازی تعدادی از افراد و بخش خصوصی به منظور ساخت و ساز تخریب شده بود.
وی بدون اعلام میزان خسارت این سیل در شهر لردگان افزود: در بارش های اخیر بیش از ۱۲۰ میلیمتر باران در شهرستان آمد که نسبت به میانگین بارش کوتاه مدت ۳۵ درصد بوده است.
فرماندار شهرستان لردگان گفت: هم اکنون ۱۹ پمپ آب و ماشین آتش نشانی، ۲۰ خودروی سبک و سنگین امداد هلال احمر و مدیریت بحران در حال جمع آوری آب و خدمات رسانی در سطح شهرستان است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در بارش های اخیر ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از مجموع ۱۴ هزار کیلومتر کانال کشاورزی در استان تخریب و بیش از ۲۵ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.
ذبیح الله غریب افزود: در بارش های اخیر ۴۵ میلیارد ریال خسارت به اراضی کشاورزی استان وارد شده که بیش از یکهزار و ۴۰۰ هکتار اراضی زراعی استان بین ۱۰ تا ۲۰ درصد خسارت دیده است.
وی گفت: در این بارش ها ۳ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال خسارت به ۶ هکتار باغات سیب استان وارد شد.
غریب، از تخریب ۲ واحد پرورش ماهی و تلف شدن ۹۰ تن ماهی در بارش های اخیر در شهرستان های مختلف خبر داد و گفت: ۱۸ میلیارد ریال در حوزه شیلات خسارت وارد شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری با اشاره به بارش باران، برف و وقوع سیل و کولاک در مناطق مختلف استان تصریح کرد: امدادگران این جمعیت به بیش از ۶۳۰ حادثه دیده امداد رسانی کردند.
سید احمد مرتضوی فر افزود: این امداد رسانی به بیش از ۱۳۰ خانواده عشایر، حادثه دیدگان وقوع سیل و آبگرفتگی منازل و همچنین در راه ماندگان ارائه شد.
به گفته وی، در این مدت امدادرسانی به ۴۹۳ نفر که براثر سیل خسارت دیدند، ارائه شد.
مرتضوی فر افزود: در سیل شهرستان لردگان به ۱۵ حادثه دیده خدمات رسانی و ۷۰۰ نفر اسکان داده شد.
به گفته وی، این خدمات در قالب ۳۰ تیم امدادی با فعالیت ۱۳۵ امدادگر ارائه شد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه ۸۰ هزار واحد روستایی در استان وجود دارد، افزود: ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است.
سهراب رئیسی افزود: در شهرستان لردگان ۳۵ هزار واحد مسکونی وجود دارد که ۱۰ هزار واحد از این تعداد مقاوم سازی و مابقی نیاز به مقاوم سازی دارد.
وی گفت: بافت ناپایدار روستایی در برخی نقاط استان به خصوص نقاط حادثه خیر و در معرض آسیب دارای نیازمند اعتبار و تسهیلات بانکی است.
رئیسی افزود: در استان ۳۶ روستا نیاز به جابجایی و در جاسازی شناسایی شده که از این تعداد ۸ روستا در شهرستان لردگان است.
مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال وبختیاری نیز گفت: با توجه به بارش اخیر و جاری شدن سیل در شهرستان و فرسایش خاک، شبکه های گازرسانی در معرض آسیب قرار گرفته است.
سیامک حیدری گفت: در این سیل ۱۰ کیلومتر از خطوط انتقال گاز از زمین خارج و در معرض آسیب قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان چهارمحال وبختیاری نیز از تخریب دیواره چشمه منچ که تامین کننده آب آشامیدنی ۳ هزار نفر از جمعیت روستایی این شهرستان است، خبر داد.
قدرت الله بیگرلی افزود: برای بازگشایی این دیواره ۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
هم اکنون ۴۰ روستای شهرستان لردگان آبرسانی سیار می شود.
به گزارش خطرنگار، شهرستان لردگان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
۷۳۶۰/۲۰۹۷/۶۱۹۹

انتهای پیام /*


اجتماعی


شورای اداری


سیلاب لردگان


چهارمحال و بختیاری

نظرات بسته شده است.