از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 75013

94 بازدید

به گزارش خطرنگار، منوجهر متکی عصر امروز، یکشنبه در کمیسیون «مساعی حمیده» سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در هتل آزادی تهران برگزار شد، افزود: «مساعی حمیده» از کمیسیون‌های ثابت کنفرانس وحدت است و ماموریت آن بررسی مشکلات مسلمانان در حهان و کشورهای اسلامی است.وی ادامه داد: این کمیسیون از وزیران خارجی […]

به گزارش خطرنگار، منوجهر متکی عصر امروز، یکشنبه در کمیسیون «مساعی حمیده» سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در هتل آزادی تهران برگزار شد، افزود: «مساعی حمیده» از کمیسیون‌های ثابت کنفرانس وحدت است و ماموریت آن بررسی مشکلات مسلمانان در حهان و کشورهای اسلامی است.
وی ادامه داد: این کمیسیون از وزیران خارجی برخی کشورها از جمله اردن، سوریه، عراق، موریتانی و جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.
متکی اظهار کرد: در نشستی با حضور آیت الله اراکی مساله مسلمانان روهینگیا و ظلم و ستم به آنان و انتقال سفارت آمریکا به قدس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و من ماموریت داشتم که این موضوعات را پیگیری کنم.
وزیر اسبق امور خارجه کشورمان گفت: نامه‌ای به ترکیه ارسال شد و درخواست کردیم که اعضای این کمیسیون به ترکیه سفر کرده بنابراین وضعیت مسلمانان روهینگیایی را با آنها در میان بگذاریم که این درخواست ما پذیرفته شد.
متکی افزود: بسیاری از مسلمانان میانمار مورد آزار و اذیت قرار گرفته و تعدادی نیز به بنگلادش کوچانده شدند، من سفری به بنگلادش داشتم و با مقامات آنجا و حتی مقامات محلی صحبت کردم و به شخصه دیدم که مسلمانان زندگی بسیار وخیمی دارند.
وی ادامه داد: در دیداری که با وزیر امور سابق بنگلادش از وضعیت مسلمانان میانمار داشتم وی بسیار ابراز تاسف کرد و گفت که اساسا دولت میانمار این افراد را به رسمیت نمی‌شناسد و حاضر به مذاکره نیست.
وزیر امور خارجه اسبق کشورمان گفت: معتقدم کشورهای اسلامی باید در زمینه کمک به مسلمانان میانمار حضور فعال‌تری داشته باشند.
متکی افزود: این کمیسیون در حد توان خود می‌تواند به مسلمانان میانمار کمک کرده یا مسائل در این مورد را رسانه‌ای کند.
به گزارش خطرنگار، سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح دیروز، سوم آذرماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و با شعار «قدس، محور وحدت امت» با شرکت بیش از ۳۵۰ مهمان از ۱۰۰ کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد.
این کنفرانس سه روزه، فردا دوشنبه با سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پایان می‌یابد.
سیام**۱۰۵۸** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


سیاسی


متکی


وحدت۳۲


میانمار

نظرات بسته شده است.