از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 74844

88 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه، قاسمی شنبه شب اعلام کرد: به رغم آنکه نامه دادستان محترم کل کشور خطاب به وزیر محترم امور خارجه پیرامون موضوع پولشویی به تاریخ ۲۳ آبان ۹۷ نگارش شده بود، ولی این نامه ۲۹ آبان در وزارت امور خارجه واصل شد. وی ادامه داد: […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه، قاسمی شنبه شب اعلام کرد: به رغم آنکه نامه دادستان محترم کل کشور خطاب به وزیر محترم امور خارجه پیرامون موضوع پولشویی به تاریخ ۲۳ آبان ۹۷ نگارش شده بود، ولی این نامه ۲۹ آبان در وزارت امور خارجه واصل شد.
وی ادامه داد: با این وجود و علیرغم حضور جناب آقای دکتر ظریف در ماموریت خارج از کشور، پاسخ دادستان کل کشور در ۱۲ صفحه بلافاصله پس از بازگشت وزیر امور خارجه از سفر و در مهلت تعیین شده شنبه سوم آذر ماه تهیه و ارسال شد.
اشاره قاسمی به نامه اخیر حجت الاسلام و المسلمین «محمد جعفر منتظری» دادستان کل کشور به «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه درخصوص اظهارات اخیر وی در موضوع پولشویی است.
ظریف در گفت وگو با یکی از ها، در ارتباط با فضاسازی‌هایی که علیه لوایح FATF در کشور انجام شده است، گفته بود: اعتقاد دارم خیلی از این نگرانی ها صادقانه است؛ یعنی دوستان ما نگرانی صادقانه دارند. اما فکر می‌کنم پشت برخی از این نگرانی ها منافع اقتصادی است. پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی ها از پولشویی منفعت می‌برند.
ظریف تاکید کرد: من هیچ دستگاهی را متهم نمی کنم؛ من افرادی که در این قضیه منافع دارند را پشت القای این تصورات می دانم.
این سخنان وزیر امور خارجه موجب انتقاد برخی رسانه ها و چهره های سیاسی شد.
پیشتر قاسمی در همین ارتباط گفته بود: سخنان وزیر امور خارجه در این باب نه ادعایی جدید است و نه جنبه افشاگری داشته است، بلکه صرفا نگاهی واقع بینانه و آسیب شناسانه به یکی از آفات جانبی این پدیده یعنی استفاده برخی از منابع مالی نامشروع برای فضاسازی و فشار روانی در برابر اقدامات قانونی و تدابیر شفافیت ساز دولت است.
شبس ** ۹۳۸۶ **۱۶۱۳

انتهای پیام /*


سیاسی


محمد جواد ظریف


بهرام قاسمی


پولشویی

نظرات بسته شده است.