از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 74577

132 بازدید

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی پس از اظهارات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در مشهد، گفت: کسب رتبه برتر این دانشگاه علوم پزشکی در رتبه بندیهای بین المللی باعث مباهات و افتخار است. وی همچنین عملیاتی شدن ‘طرح ارجاع پزشکی، الکترونیکی شدن خدمات سلامت و متناسب شدن درآمدها و هزینه ها’ را از برنامه […]

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی پس از اظهارات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در مشهد، گفت: کسب رتبه برتر این دانشگاه علوم پزشکی در رتبه بندیهای بین المللی باعث مباهات و افتخار است.
وی همچنین عملیاتی شدن ‘طرح ارجاع پزشکی، الکترونیکی شدن خدمات سلامت و متناسب شدن درآمدها و هزینه ها’ را از برنامه های در حال اجرای وزارت بهداشت اعلام و بیان کرد: نظام ارجاع پزشکی که مزایای بسیاری دارد باید ظرف چند سال آتی در تمام مناطق کشور راه اندازی شود و چه خوب است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اجرای این طرح پیشگام باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد می تواند با ظرفیتهای موجود قطب احیای طب ملی و سنتی در سطح کشور باشد و در این زمینه توجه به آموزه ها و سیره ائمه اطهار(ع) مورد تاکید است.
وی در ادامه گفت: طرح تحول نظام سلامت که پرداختی مردم را کاهش و دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی را افزایش داده ادامه خواهد داشت. تغییرات این طرح نیز در جهت مدیریت منابع و مصارف دنبال می شود اما اصل طرح ادامه می یابد.
دکتر هاشمی همچنین با گرامیداشت سالگرد میلاد حضرت ختمی مرتب محمد مصطف(ص) و هفته وحدت اظهار داشت: امانتداری و خلق نیکو دو ویژگی مهم پیامبر اسلام است که بیشتر از سایر صفات بدان اشاره شده و امید است گروههای پزشکی نیز در کنار دیگر شاغلان جامعه اخلاق حرفه ای را با الگو از ائمه معصوم(ع) بیش از پیش نهادینه کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که عصر جمعه وارد مشهد شده فردا سوم آذر ماه جاری چند طرح بهداشتی درمانی را در مشهد و تربت جام افتتاح می کند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات رسانی به چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی را بر عهده دارد. بقیه جمعیت این استان زیر پوشش خدمات دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی تربت حیدریه، گناباد، سبزوار، نیشابور و تربت جام هستند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شرق کشور ۹۶۰ نفر عضو هیات علمی در رتبه های استاد، دانشیار، استادیار و مربی و نیز افزون بر ۲۰ هزار پرسنل بهداشتی و درمانی دارد. همچنین ۹ هزار و ۵۲۱ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۵۳ رشته تحصیلی مقاطع کاردانی تا فوق تخصصی تحصیل می کنند. ۳۱ درصد این جمعیت دانشجویی در مقاطع تحصیلات تکمیلی آموزش می بینند. دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دانشکده های پرستاری و مامایی، پزشکی، بهداشت، پیراپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی تحصیل می کنند.
این دانشگاه دارای معاونتهای بهداشتی، درمانی، پژوهشی، غذا و دارو، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی است. همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۵ شبکه بهداشت و درمان، هفت دانشکده، ۴۶ مرکز تحقیقاتی و ۲۳ بیمارستان را زیر پوشش دارد.
۳۰۲۷/۱۸۵۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


وزیر بهداشت


دانشگاه علوم پزشکی مشهد


دیدار اعضای هیات علمی

نظرات بسته شده است.