از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 71380

170 بازدید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، امروز شنبه در نشست خبری «دومین همایش دو سالانه آزفا» بر ضرورت آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بر اساس منابع و مواد آموزشی استاندارد تاکید شد. شورای عالی برنامه‌ریزی در دویست و هفتاد و سومین جلسهٔ مورخ ۲۴ بهمن ۱۳۷۲ بر اساس طرح دورهٔ کارشناسی ارشد آموزش […]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، امروز شنبه در نشست خبری «دومین همایش دو سالانه آزفا» بر ضرورت آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بر اساس منابع و مواد آموزشی استاندارد تاکید شد.
شورای عالی برنامه‌ریزی در دویست و هفتاد و سومین جلسهٔ مورخ ۲۴ بهمن ۱۳۷۲ بر اساس طرح دورهٔ کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌ زبانان گروه علوم انسانی شورای عالی برنامه‌ریزی تهیه شده و به تأیید این گروه رسیده‌است. (این مصوبه در تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۹۴ بازنگری شده‌است)
همایش دوسالانه آزفا با همکاری بنیاد سعدی و دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود و در نشست خبری آن، مسئولان همایش از نشست های تخصصی، کارگاه های جنبی و محورهای اصلی همایش سخن گفتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
در ابتدای نشست، ابولقاسم اسماعیل پور، مدیر همایش و رئیس مرکز ازفای دانشگاه شهید بهشتی در خصوص همایش برگزار شده مطالبی بیان کرد .
وی گفت: هدف اصلی این همایش، استاندارد سازی مواد آموزشی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان است. دلیل انتخاب این هدف، پراکندگی کتاب ها و وسایل آموزشی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان است.
«اکنون هر موسسه ای بنا به ضرورت و سلیقه خودش، کتاب تالیف کرده است. البته توجه داشته باشید که مواد آموزشی منحصر به کتاب نیست و ابزارهای تکنولوژیک و فضای مجازی را نیز در برمیگیرد. »
مدیر دومین همایش بین المللی آزفا افزود: همایش دو سالانه آزفا ۲۱ و ۲۲ آذرماه با همکاری بنیاد سعدی برگزار می شود.
رسیدن به یک راه حل و استاندارد واحد، در منابع آموزشی فارسی به خارجی ها از اهداف مهم این همایش است ، تا سایر مراکز آموزش فارسی به غیر فارسی زبانان نیز از این استاندارد بهره برند.
به گفته مدیر همایش ، هدف دراز مدت این گردهمایی های دو سالانه، نزدیک کردن آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم ، به استاندارد سطح جهانی بین المللی است .
اسماعیل پور همچنین گفت: زبان فارسی امروز به عنوان زبان ادبی و علمی در جهان و زبان ادبیات در سطح بین المللی مطرح است.
وی تصریح کرد : هدف مرکز آزفای شهید بهشتی تنها آموزش زبان فارسی برای ترویج آن نیست بلکه جذب دانشجویان خارجی می تواند طلیعه ای برای معرفی تمدن، تاریخ، فرهنگ و ادبیات ایران اسلامی باشد .
به گفته اسماعیل پور ، همچنین هر کدام از فارسی آموزان در مراکز آزفای ایران می توانند در کرسی های ایرانشناسی کشور به تحصیل بپردازند.
میر دهقان یکی از دبیران علمی این همایش و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز توضیح داد: در همایش نخست آزفا «واکاوی منابع درسی آموزش زبان فارسی» مد نظر قرار گرفته بود و نتایج آن همایش ما را برای تشخیص نقاط ضعف و قوت بسیار یاری رساند. در همایش دوم موضوع « استاندارد سازی مواد درسی» دنبال شد.
وی گفت : در این همایش از مجموعه آموزشی«پرفا» که یک سلسله کتاب آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان است رونمایی خواهد شد.
هادی طباطبائی، دبیر اجرایی همایش نیز، تقدیر از دو استاد خارجی پیشکسوت آموزش زبان فارسی در کشورهای دیگر را از برنامه های ویژه دومین همایش دو سالانه آزفا عنوان کرد.
وی گفت : در این همایش ۲۲ مقاله به صورت شفاهی و ۱۰ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهند شد.
رضامراد صحرایی به نمایندگی از بنیاد سعدی و مهین ناز میردهقان به نمایندگی از دانشگاه شهید بهشتی، دبیران علمی این همایش هستند.
**۹۴۹۱**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


همایش دو سالانه


زبان فارسی


غیر فارسی زبانان

نظرات بسته شده است.