از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 68398

99 بازدید

احمدمازنی عصر سه شنبه در گفت و گو با خطرنگار، اظهار داشت: ۵ سوال در دستور کار جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح شد. جایگاه زنان و جوانان و توجه به میزان حضور آنها در برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگ سازی در این دو حوزه سوال احمد مرادی نماینده […]

احمدمازنی عصر سه شنبه در گفت و گو با خطرنگار، اظهار داشت: ۵ سوال در دستور کار جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح شد. جایگاه زنان و جوانان و توجه به میزان حضور آنها در برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگ سازی در این دو حوزه سوال احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس بود که آقای وزیر توضیحات مفصلی در این خصوص ارائه دادند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: مقرر شد طی یک فرصت دو هفته ای آقای وزیر با توضیحات کاملتری نظر طراح سوال را تامین کند.
مازنی بیان کرد: عدم شفافیت امور مالی، محل خرج منابع و ردیف بودجه اداره حج و اوقاف سوال دیگری بود که توسط سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی از آقای صالحی پرسیده شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: آقای وزیر گزارش مفصلی ارائه داد ولی نماینده سوال کننده قانع نشد و مقرر شد در فرصتی چند روزه نظر این نماینده تامین شود.
مازنی افزود: محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق و ابرکوه دیگر نماینده سوال کننده از وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی درباره علت عدم تصویب آئین نامه اجرایی برنامه ششم توسعه بود که از پاسخ های وی قانع نشد و صالحی برای تامین نظر این نماینده وقت بیشتری خواست.
مازنی خاطرنشان کرد: سوال نصرالله پژمانفر نماینده مشهد پیرامون محتوای فیلم های کمدی مطرح شد که این نماینده از توضیحات معاون سینمایی وزارت ارشاد و شخص وزیر قانع و ابراز امیدواری شد که بین وزارتخانه و کمیسیون فرهنگی تعامل بیشتری صورت گیردو آقای صالحی قول مساعد داد که در مدیریت و کیفیت جشنواره های فیلم سراسری و داوری فیلم های سینمایی با در نظر گرفتن نشاط اجتماعی و هنجارهای اجتماعی و مذهبی بهبود حاصل شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس توضیح داد: مهدی شیخ نماینده تهران نیز دیگر نماینده سوال کننده از وزیر بود که در مورد کاهش کمک ها و اعتبارات وزارت ارشاد به موسسات و دستگاه های فرهنگی سوال کرد که آقای وزیر پذیرفتند که در سال جاری اعتبارات موسسات و دستگاه های فرهنگی کم شده و علت آن را کاهش ۱۴ درصد اعتبارات تخصیص یافته عنوان کرد و توضیح داد که در این حوزه دستگاه های مختلفی از جمله حوزه علمیه و کمیسیون فرهنگی مجلس متولی هستند و باید به هم کمک کنند.
سیام*۳۰۶۱*۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


کمیسیون فرهنگی


صالحی

نظرات بسته شده است.