از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 67541

95 بازدید

سیدحسن قاضی زاده هاشمی جمعه شب در حاشیه افتتاح طرح های بهداشتی و درمانی بندرماهشهر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت:با توجه به نقش کلیدی جنوب خوزستان به ویژه بندرماهشهر در اقتصاد کشور حداقل باید در حوزه سلامت امکانات مناسبی برای مردم این مناطق فراهم کرد تا اهالی دغدغه درمان نداشته […]

سیدحسن قاضی زاده هاشمی جمعه شب در حاشیه افتتاح طرح های بهداشتی و درمانی بندرماهشهر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت:با توجه به نقش کلیدی جنوب خوزستان به ویژه بندرماهشهر در اقتصاد کشور حداقل باید در حوزه سلامت امکانات مناسبی برای مردم این مناطق فراهم کرد تا اهالی دغدغه درمان نداشته باشند؛ در صورتی که در مواردی مردم این منطقه از امکانات ابتدایی نیز محروم هستند و باید برای دریافت امکانات درمانی به اهواز مرز استان مراجعه کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به کمبود امکانات درمانی در بندرماهشهر خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی باید تلاش کنند امکانات درمانی را در محل در اختیار مردم قرار دهند، در غیر این صورت حجم مراجعه مردم به مرکز استان روز به روز بیشتر می شود و هزینه مضاعف مردم و دولت را به دنبال خواهد داشت‌ و مردم اهواز نیز از داشتن خدمات مناسب و راحت محروم می شوند.
وی با اشاره به سفر سه سال پیش خود به بندرماهشهر و وضعیت نامناسب بهداشت و درمان این شهرستان در آن زمان گفت:از آن زمان تاکنون اقدامات خوبی در بندر ماهشهر صورت گرفته و زحمات همکاران علوم پزشکی اهواز جای تقدیر دارد اما همچنان کمبودهای زیادی در شهرستان های بندرماهشهر، بندرامام خمینی و هندیجان باقی مانده که انجام نشده و باید تدبیر مناسبی برای آنها اتخاذ کرد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: کنکاش در اینکه چرا در سال های گذشته اقدامات مناسبی در این مناطق انجام نشده است؛ مشکلی را از مردم حل نمی کند، از این رو باید تلاش کرد در هر یک از این شهرستان ها یک سلسله خدمات ارائه کرد.
قاضی زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه این وزارتخانه در زمینه کادر پزشکی با محدودیت مواجه است بیان داشت:امسال حداکثر توان توزیع یک هزار و ۶۰۰ نیروی متخصص و فوق تخصص در کشور را داریم اما امیدواریم تلاش بیشتری برای جذب نیروی متخصص صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر مشکل عمده ما در زمینه نیروی غیر پزشکی از جمله پرستار، نیروی آزمایشگاه و خدمات است که نقش عمده ای در حوزه سلامت دارند، که در این خصوص در حال رایزنی با معاون رئیس جمهوری هستیم تا بتوان نیروی بیشتری جذب کرد.
به گزارش خطرنگار، قاضی زاده هاشمی همچنین در حاشیه آیین بهره برداری از هشت طرح درمانی بندرماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بندر ماهشهر یک اورژانس جدید ساخته شده است؛ اما ۲ بیمارستان دیگر این شهرستان شامل بیمارستان وزارت نفت و بیمارستان تامین اجتماعی که تحت مدیریت وزارت بهداشت نیستند دارای تخت خالی بوده و در عین حال فاقد پزشک نیز هستند که ضرورت دارد مسئولان عالی رتبه استان در خصوص وضعیت این بیمارستان ها تصمیم لازم را اخذ کنند.
وی افزود: با کمک وزیر نفت و سازمان تامین اجتماعی باید تصمیم لازم در خصوص ساماندهی این بیمارستانها صورت گیرد و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند رفع شود.
وی اضافه کرد: استان خوزستان از نظر کمبود نیرو ، پزشک و پرستار مورد ظلم واقع شده و باید این استان از شاخص های مناسب در حوزه سلامت بهره مند شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شرایط نامناسب استان خوزستان بیان کرد: خوزستان با توجه به اینکه یک استان مرزی است و شرایط آب و هوای متفاوتی دارد، و با معضل ریز گرد مواجه است باید بهتر دیده شود.حداقل ۲۳ هزار نیرو در بهداشت و درمان در خوزستان کمبود وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور کمک به رفع مشکلات بهداشت و درمان خوزستان مقرر شد جلسه ویژه ای با حضور استاندار و نمایندگان مجلس ،رئیس سازمان امور استخدامی همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار تصمیم ویژه در خصوص این استان گرفته شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز چهارشنبه سفر چهار روزه خود را به منظور بازدید از مراکز بهداشتی، درمانی و بهره برداری از ۵۱ طرح مختلف به خوزستان آغاز کرده است.
۶۰۶۸/۹۸۵۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


بهداشتو درمان


وزیر


امیدیه

نظرات بسته شده است.