از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 67055

105 بازدید

به گزارش خطرنگار، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی شامگاه چهارشنبه در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین در این رابطه افزود: باید با الگوگیری از حضرت زینب (س) که در بدترین شرایط در مجلس یزید با اقتدار، شجاعت و امید از پیروزی خود و شکست یزید خبر دادند اصحاب رسانه نیز در این شرایط امید […]

به گزارش خطرنگار، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی شامگاه چهارشنبه در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین در این رابطه افزود: باید با الگوگیری از حضرت زینب (س) که در بدترین شرایط در مجلس یزید با اقتدار، شجاعت و امید از پیروزی خود و شکست یزید خبر دادند اصحاب رسانه نیز در این شرایط امید بخشی به جامعه را فراموش نکنند.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: امیدبخشی به معنای انتقاد نکردن نیست، بلکه باید با روشنگری واقعیت‌ها را به جامعه نشان داد تا ضمن آگاهی بخشی در جامعه از عملیاتی شدن توطئه های دشمنان نیز جلوگیری شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: رسانه ها باید واسطه ای بین مردم و واقعیت‌های جامعه باشند و برای انتقال مسائل و مشکلات جامعه به مسئولان به نحو مطلوب تلاش کنند.
وی بیان کرد: به عنوان مثال کاخ نشینی مسئولان و‌ کوخ نشینی مردم یک واقعیت جامعه است که باید رسانه ها به عنوان چشمان بینا و زبان گویا و فریادگر جامعه برای انعکاس آن اقدام کنند.
این مسئول با بیان اینکه نگرش های جناحی و سیاسی موجب تفرقه و آسیب به اتحاد کشور می شود یادآور شد: همه باید در حزب سیدالشهدا(ع) و حزب الله قرار گرفته و با محوریت امام حسین(ع) برای حل مشکلات اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: امروزه رسانه ها به خصوص در نظام جمهوری اسلامی و در میان اقشار مختلف از غنای لازم برخوردار هستند ولی باید با تقویت ارتباط با متون اهل بیت(ع) به محتوای خود بیفزایند.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: اگر ارتباط رسانه با اهل بیت(ع) و منابع دینی افزایش یابد یک رسانه به خوبی به دردهای جامعه آگاهی یافته و برای نقد موضوعات مورد نیاز جامعه و روشنگری مسیر درست اقدام می کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: یکی از آموزه های موکد متون دینی ایستادگی مقابل دشمنان اسلام است و در زمان حاضر نباید رسانه ها با سکوت خود در این زمینه کوتاهی کنند.
وی با بیان اینکه از ظرفیت رسانه ها به خوبی استفاده نمی‌ شود تصریح کرد:رسانه ها تا به امروز در مطالبه گری از مسئولان کوتاهی کرده اند و انتظار می رود به دور از گرایش‌های جناحی و حزبی برای افشای خیانت ها و کوتاهی ها اقدام کنند.
امام جمعه قزوین خاطر نشان کرد: امروزه رسانه ها برای خوشایند مسئولان به گونه ای عمل می کنند تا کسی از آنها گلایه مند نشود در حالیکه همه باید دست به دست هم داده و برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند.
وی با اشاره به روایتی از امیر مومنان علی علیه السلام در باب اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید با توجه به این موضوع، قلم اصحاب رسانه در نقد مسائل و بیان کوتاهی‌های مسئولان و مدیران جامعه به کار گرفته شود.
آیت الله عابدینی افزود: به عنوان مثال عده ای به دنبال وارد سازی آسیب ‌های فرهنگی و اقتصادی به اربعین هستند که باید با توجه بیشتر اصحاب رسانه به این رویداد که نماد حماسه مقاومت اسلامی در منطقه است جلوی آنها گرفته شود.
۶۱۰۴* ۶۱۰۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


اصحاب رسانه


اخلاق و رسانه


قزوین

نظرات بسته شده است.