از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 67016

90 بازدید

سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون درباره همکاری‌اش با مرحوم یدالله صمدی در فیلم «معجزه خنده» عنوان کرد: نه این‌که چون فوت کرده است بگویم، اما یدالله صمدی همیشه انسان خوبی بود. من خاطره بدی از ایشان ندارم. درواقع «معجزه خنده» اولین نقش اولم است که بعدها و در چند جا مطرح شد؛ برای بازی در […]

سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون درباره همکاری‌اش با مرحوم یدالله صمدی در فیلم «معجزه خنده» عنوان کرد: نه این‌که چون فوت کرده است بگویم، اما یدالله صمدی همیشه انسان خوبی بود. من خاطره بدی از ایشان ندارم. درواقع «معجزه خنده» اولین نقش اولم است که بعدها و در چند جا مطرح شد؛ برای بازی در آن کاندیدا هم شدم و برای من موفقیت‌های بسیاری هم به همراه داشت. قضیه این است وقتی دختر جوانی بخواهد وارد حرفه‌ای شود راه سختی در انتظارش است و سخت‌تر این‌که در حرفه بازیگری کسی بخواهد به آن اعتماد کند.

**آقای صمدی با اصرار خانم آدینه من را پذیرفتند
بازیگر فیلم «صورتی» درباره ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی مرحوم صمدی بیان کرد: آقای صمدی درواقع با اصرار خانم آدینه من را پذیرفتند، چون من شاگرد ایشان بودم. در ابتدای کار خیلی به من اعتماد نداشتند، اما باگذشت زمان دیدند که من خیلی برای نقشم تلاش می‌کنم. به یاد دارم مرحوم صمدی یک روز آمدند و گفتند، چه‌کار خوبی کردم که به حرف گلاب آدینه گوش دادم و تو را برای این نقش انتخاب کردم، چون خیلی خوب نقشت را ایفا می‌کنی و برایش تلاش می‌کنی. درواقع اعتراف کرد، ایشان اصلاً آدم مغروری نبودند. بازی در «معجزه خنده» برای من خاطره بسیار خوبی بود، چون نقشی را ایفا کردم که هیچ‌وقت در سینما تکرار نشد و یک میدان وسیعی به من دادند. نقش سختی بود. قبل از این تجربه در کارهای مرتبط کارآموزی کرده بودیم و همیشه هم از ایشان ممنونم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند و توانستم در آن نقش، تلاشم را انجام دهم و دیده شوم.

** خیلی از آدم‌ها با استعدادهایشان به گور می‌روند
بازیگر «نغمه» در پاسخ به این پرسش که قبل از «معجزه خنده» کدام‌یک از آثار مرحوم صمدی را دیده‌اید، خاطرنشان کرد: قبل از بازی در «معجزه خنده» فیلم‌های «اتوبوس»، «ساوالان» و… را از ایشان دیده‌ام. مرحوم صمدی خیلی حیف شدند، هنرمندی مثل ایشان می‌توانست خیلی بیشتر از این‌ها کار کند. متأسفانه این شرایط همه ماست، چون زمینه برای انجام فعالیت فراهم نیست. خیلی از آدم‌ها با استعدادهایشان به گور می‌روند. این واقعیت خیلی تلخی است، چون کسانی که خیلی مستعد و باسوادند، عرصه برای انجام فعالیت‌های هنری‌شان در جامعه نیست و بازگو کردن این مشکل هم هیچ فایده‌ای ندارد، چون دادرسی نیست و بیهوده فریاد می‌زنیم. در جواب به ما می‌گویند که سر قبر خالی گریه می‌کنید.

**همکاری در فیلم «سارای»
سلطانی درباره همکاری مجددش با یدالله صمدی افزود: برای فیلم «سارای» حدود بیست روز بازیگردان بودم، اما به دلیل بازی‌ام برای پروژه دیگر، مجبور به ترک همکاری شدم. البته آقای صمدی بعد از آن هم، کارهای متعددی انجام دادند.

**«معجزه خنده»جایگاه ویژه‌ای در کارنامه حرفه‌ای‌ام دارد
بازیگر«عمارت فرنگی» با اعلام اینکه «معجزه خنده» جایگاه ویژه‌ای در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد، افزود: این اثر برای من خیلی با ارزش است، چون اولین کار حرفه‌ای من است و با این اثر دیده شدم. البته برای آن تلاش بسیاری هم کردم. واقعاً آنجا فهمیدم بازیگری از کارگری معدن هم سخت‌تر است. چون خیلی تلاش کردم. بازی در «معجزه خنده» قطعاً جزو بهترین بازی‌هایم است.

گفت‌وگو از سید مهدی موسوی‌تبار
**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**ایرناپلاس**

انتهای پیام /*


فرهنگی


فقیهه سلطانی


یدالله صمدی

نظرات بسته شده است.