از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 66077

296 بازدید

به گزارش خطرنگار، محسن مهرعلیزاده شامگاه شنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان جمهوری اسلامی گفت : مشکل آب استان اصفهان پیش تر با دقت بررسی نشده بود که پس از انجام مطالعات، طرح های خوبی در دست اجرا می باشد. وی با اشاره به توقف طرح ساخت سد تونل سوم کوهرنگ با ۲۲ درصد پیشرفت […]

به گزارش خطرنگار، محسن مهرعلیزاده شامگاه شنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان جمهوری اسلامی گفت : مشکل آب استان اصفهان پیش تر با دقت بررسی نشده بود که پس از انجام مطالعات، طرح های خوبی در دست اجرا می باشد.
وی با اشاره به توقف طرح ساخت سد تونل سوم کوهرنگ با ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل مسایل حاشیه ای افزود: عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۹ آغاز شده و باید تا سال ۹۳ به پایان می رسید.
استاندار اصفهان بیان کرد : طرح سد تونل سوم کوهرنگ از فروردین ماه امسال از سر گرفته شد و امید می رود با پیگیری های صورت گرفته تا پایان تابستان سال آینده به مرحله بهره برداری برسد.
وی همچنین از مطالعه طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان و کاوش در آب های ژرف اشاره کرد و ادامه داد: بخش عمده ای از پساب در استان اصفهان هدر می رود که برای مقابله با این شرایط طرح ارتقای پساب برای احیای ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب طراحی شد.
مهرعلیزاده اضافه کرد : این طرح ها به منظور تامین سالانه دست کم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب پیش بینی شده که برای چند دهه آینده استان اصفهان کفایت می کند اما باید در بخش مصرف نیز مدیریت داشته باشیم.
وی ادامه داد : همه اینها در گرو همکاری مردم و اصلاح الگوهای کشت و مصرف می باشد چرا که در صورت تداوم شرایط کنونی، به حدود ۲ میلیارد مترمکعب آب نیاز خواهیم داشت.
استاندار اصفهان یادآور شد : ۵۵۰ میلیون متر مکعب آورده آب در حوضه زاینده رود در سال آبی جاری (۹۶-۹۷) داشتیم که این رقم در سال آبی گذشته یک هزار و ۱۸۰ میلیون متر مکعب بود.
مدیرعامل سازمان جمهوری اسلامی(ایرنا) روز شنبه برای معرفی رئیس جدید جمهوری اسلامی مرکز اصفهان، به این استان سفر کرد.
سید ضیاء هاشمی در این نشست با قدردانی از محمد سلطانمرادی رئیس پیشین جمهوری اسلامی استان اصفهان، جانعلی فتحی را به عنوان رئیس جدید این مرکز معرفی کرد.
۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


اقتصاد


کشاورزی


آب


اصفهان

نظرات بسته شده است.