از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 64206

381 بازدید

به گزارش خطرنگار، این پایگاه خبری آمریکا نسبت به طرح های ‘محمد بن سلمان’ ولیعهد عربستان و متحد آن ‘محمد بن زاید’ ولیعد ابوظبی که در صدد یک بحران آفرینی منطقه ای و انسانی در یمن هستند، هشدار داد و نوشت: عواقب این فاجعه می تواند تا چندین دهه ادامه داشته باشد.این پایگاه خبری ادامه […]

به گزارش خطرنگار، این پایگاه خبری آمریکا نسبت به طرح های ‘محمد بن سلمان’ ولیعهد عربستان و متحد آن ‘محمد بن زاید’ ولیعد ابوظبی که در صدد یک بحران آفرینی منطقه ای و انسانی در یمن هستند، هشدار داد و نوشت: عواقب این فاجعه می تواند تا چندین دهه ادامه داشته باشد.
این پایگاه خبری ادامه داد: اقدام ریاض و ابوظبی برای شکست حوثی ها (انصارالله) به هر نحو ممکن و به بهانه افزایش تعداد کشته گان و نیز حفظ مناطق تحت نفوذ خود به شیوه استبدادی، آنها را به این امر سوق می دهد که با هدف قرار دادن غیرنظامیان و انفجارهای کورکورانه متعدد که جامعه جهانی آن را محکوم می کند، در اندیشه ویرانی یمن باشند، که در کنار این اقدامات، آزار و شکنجه زندانیان به دست نظامیان اماراتی نیز جریان دارد.
این پایگاه خبری افزود: تمامی اقدامات عربستان و امارات در سایه حمایت های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از سیاست های استبدادی سعودی صورت می گیرد که ریاض حاضر است در جنگ علیه حوثی ها، دست به هر کاری بزند.
این پایگاه خبری نوشت: گزارش های منتشر شده از یمن نشان می دهد که ریاض و ابوظبی از عناصر گروهک القاعده برای از میان برداشتن گروه حوثی ها حمایت کرده اند، موضوعی که واشنگتن نسبت به آن چشم پوشی می کند.
هافینگتون پست ادامه داد: به دلیل شکست عربستان و امارات، یمن می تواند به گورستان بلندپروازی های رهبران ابوظبی و ریاض تبدیل شود به گونه ای که ناتوانی عربستان بر حوثی ها منجر به آن خواهد شد که شهروندان این کشور به خاطر این شکست، عزت نفس و کرامت خود را از دست بدهند.
این پایگاه خبری نوشت: سلسه ناکامی های بن سلمان شامل بازداشت شاهزاده ها و مسئولان کنونی و سابق سعودی و زندانی شدن آنها در هتل ‘ریتز کارلتون’ ریاض، ناکامی عربستان در تحریم قطر و ناتوانی سعودی در بحران یمن، موجب بسته شدن دوباره فضای عربستان شده و قدرت استبدادی ولیعهد، کل این کشور را تحت الشعاع قرار داده است، به گونه ای که چشم انداز سال ۲۰۳۰ سعودی بسیار دور از دسترس می نماید.
عربستان به همراه امارات از روز ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، به بهانه بازگرداندن ‘عبدربه منصور هادی’ رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت را آغاز کرد.
تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۴ هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
شبس**۹۳۶۳*۱۴۸۸ **

انتهای پیام /*


سیاسی


هافینگتون پست


امارات و عربستان


یمن

نظرات بسته شده است.