از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 60731

117 بازدید

به گزارش یکشنبه تارنمای سازمان توسعه تجارت ایران، «محمود حاجی یوسفی پور» افزود: صادرات چهار ماهه نخست امسال از ایران به پاکستان ٣٧٧ میلیون دلار بود.به گفته وی، صادرات چهار ماهه پارسال ۲۲۷ میلیون دلار بود که نشاندهنده رشد ۶۶ درصدی است.رایزن بازرگانی ایران در پاکستان افزود: در این مدت شاهد رشد صادرات ۶۳۳ درصدی […]

به گزارش یکشنبه تارنمای سازمان توسعه تجارت ایران، «محمود حاجی یوسفی پور» افزود: صادرات چهار ماهه نخست امسال از ایران به پاکستان ٣٧٧ میلیون دلار بود.
به گفته وی، صادرات چهار ماهه پارسال ۲۲۷ میلیون دلار بود که نشاندهنده رشد ۶۶ درصدی است.
رایزن بازرگانی ایران در پاکستان افزود: در این مدت شاهد رشد صادرات ۶۳۳ درصدی خرما و ۲۷۶ درصدی شکلات به پاکستان بودیم.
وی ادامه داد: بر این اساس محصول خرما از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار صادرات در چهار ماهه نخست پارسال به بیش از ۱۲ میلیون دلار در چهارماهه نخست امسال رسید.
«همچنین صادرات محصول شکلات نیز از ۲ میلیون دلار پارسال به هفت میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در چهارماهه منتهی به تیرماه سال ۱۳۹۷ افزایش یافت.
به گزارش خطرنگار، داده های آماری سفارت ایران در پاکستان نشان می دهد این همسایه جنوب شرقی در سه ماه نخست امسال هشتمین مقصد و بازار هدف کالای صادراتی کشور ما بود.
در این مدت نسبت به بهار پارسال صادرات کالا از ایران به پاکستان ۶۱ درصد افزایش یافت.
بر اساس این آمار، در سه ماه نخست امسال حدود ۸۰ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش ۸۳ میلیون و ۲۵۰ دلار از جمهوری اسلامی ایران به پاکستان وارد شد.
قیر، نفت، روغن های سبک و دیگر فرآورده های نفتی بجز بنزین، پسته، شکلات، پروپان مایع شده، گازهای نفتی و هیدروکربن های شکل مایع از مهمترین اقلام صادراتی ایران به کشور همسایه است.
بررسی آمار و عملکرد اقتصادی ایران و پاکستان نشان می دهد با وجود برخی مشکلات گمرکی و نبود روابط بانکی، حجم مبادلات بازرگانی ۲ کشور در ۲ سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

اقتصام*۳۰۶۱*۱۹۶۱*

انتهای پیام /*


اقتصاد


شفافیت ۹۷


صادرات


پاکستان

نظرات بسته شده است.