از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 57678

155 بازدید

به گزارش بامداد چهارشنبه خطرنگار، هشدار ظریف به آمریکایی ها در حالی است که مرحله اول تحریم های آمریکا علیه ایران هفته آینده اعمال می شود اما کاخ سفید همزمان با تحریم و تهدید مدعی شده که آماده مذاکره با تهران است.وزیر امور خارجه کشورمان که در سریلانکا به سر می برد، در صفحه شخصی […]

به گزارش بامداد چهارشنبه خطرنگار، هشدار ظریف به آمریکایی ها در حالی است که مرحله اول تحریم های آمریکا علیه ایران هفته آینده اعمال می شود اما کاخ سفید همزمان با تحریم و تهدید مدعی شده که آماده مذاکره با تهران است.
وزیر امور خارجه کشورمان که در سریلانکا به سر می برد، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ایران و آمریکا دو سال گفت وگو کردند. ما با اتحادیه اروپا/تروئیکای اروپایی، روسیه و چین به یک توافق چندجانبه منحصربه فرد –برجام- دست یافتیم. این توافق کار می کند. آمریکا باید فقط خودش را به خاطر کنار کشیدن از آن و ترک میز مذاکره سرزنش کند.
ظریف در ادامه تاکید کرد: تهدیدها، تحریم ها و ترفندهای تبلیغاتی موثر نخواهد بود. احترام به ایرانی ها و تعهدات بین المللی را امتحان کنید.
توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال ۱۳۹۴ (چهاردهم ژوئیه ۲۰۱۵) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شد.
با اجرای برجام از دی ماه ۱۳۹۴، مقام های ایرانی بارها به کارشکنی های طرف مقابل بویژه آمریکا در اموری مانند ارتباط های مالی و تجاری اعتراض کردند.
سرانجام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هجدهم اردیبهشت ماه خروج از برجام را اعلام و دستور بازگشت تحریم ها را در دوره ۹۰ و ۱۸۰ روزه صادر کرد. تحریم های آمریکا علیه ایران ۱۵ مرداد و ۱۳ آبان در حوزه های مختلف باز خواهد گشت.
این در حالی است که مقام های واشنگتن ژستی آشتی جویانه گرفته و مدعی آمادگی برای گفت وگو با ایران شده اند. ترامپ بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی در نشست مشترک خبری با ‘جوزپه کونته’ نخست وزیر ایتالیا گفت: اگر رهبران ایران بخواهند دیدار کنند، هیچ پیش شرطی هم ندارم و هر وقت بخواهند با آنها دیدار می کنم.
وی اظهار داشت: این موضوع هم برای ما، هم برای آنها و هم برای جهان خوب است. اگر آنها بخواهند ،من هم دیدار خواهم کرد.
اما ساعاتی بعد از این اظهارات، پمپئو در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان بی سی» موضع متفاوتی نسبت به ترامپ اتخاذ کرد و گفت: اگر ایرانی ها تعهد نشان بدهند که می توانند تغییرات اساسی در رفتار با مردمانشان داشته باشند، رفتارهای سوء خود را کاهش داده و وارد توافقی واقعی در حوزه منع گسترش تسلیحات هسته‌ای شوند، آنگاه می توان برای گفت وگو آماده شد.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خطرنگار، درباره سخنان جدید ترامپ اظهار داشت: اینکه رئیس جمهوری آمریکا با تغییر ادبیات خود تصمیم گرفته است دست از زبان تهدید علیه مردم ایران بردارد نشانه سرخوردگی از لفاظی های بی حاصل است.
وی ادامه داد: هر چند اظهارات بعدی وزیر خارجه آمریکا که بلافاصله بعد از صحبت های آقای ترامپ بیان شد، نشان از سردرگمی و آشفتگی در سیاست خارجی آمریکا دارد.
قاسمی اظهار داشت: پیشنهاد گفت و گو با ایران از سوی آقای ترامپ در شرایطی ارائه می شود که دولت ایالات متحده آمریکا بدون هیچ توجیهی و برخلاف تمام موازین بین المللی از برجام خارج شده و تحریم های غیرعادلانه خود را مجددا بر مردم ایران تحمیل کرده است.
شبک**۹۴۲۳**۳۴۰۴

انتهای پیام /*


سیاسی


ظریف


برجام ۹۷


ترامپ

نظرات بسته شده است.