از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 57572

98 بازدید

به گزارش خطرنگار، ‘اسماعیل نجار’ روز سه شنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان افزود: تغییر اقلیم واقعیتی است که اکنون بسیاری از کشورها با آن روبرو هستند و این موضوع در کنفرانس بین المللی ‘اجرای سند سندای ژاپن’ در مغولستان نیز از سوی وزیران و نمایندگان کشورهای جهان مطرح شد. وی تصریح کرد: […]

به گزارش خطرنگار، ‘اسماعیل نجار’ روز سه شنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان افزود: تغییر اقلیم واقعیتی است که اکنون بسیاری از کشورها با آن روبرو هستند و این موضوع در کنفرانس بین المللی ‘اجرای سند سندای ژاپن’ در مغولستان نیز از سوی وزیران و نمایندگان کشورهای جهان مطرح شد.
وی تصریح کرد: موضوع خشکسالی و تغییر اقلیم تنها مختص ایران نیست و بسیاری از کشورهای جهان نیز با این مشکل مواجهند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: خشکسالی در ایران از ۲۰ سال پیش شدت یافت و در این مدت از اتخاذ تدابیر راهبردی برای مقابله با این پدیده غافل بودیم.
وی مدیریت صحیح و مصرف بهینه از آب و صرفه جویی در مصرف این مایع حیاتی را راه حل اساسی برای مقابله با خشکسالی بیان کرد و افزود: در زمان دولت تدبیر و امید به موضوع اعمال مدیریت برای صرفه جویی در مصرف آب توجه شد لذا باید بکوشیم تا با تهیه و اجرای طرح های نوین و راهبردی، ضمن سازگاری با شرایط فعلی، از کمترین حجم آب، نهایت استفاده را ببریم.
نجار در ادامه به اعتبارات اختصاص یافته به سازمان مدیریت بحران برای اجرای طرح های آبی اشاره کرد و افزود: دولت با پرداخت یکهزار و ۲۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران به سازمان مدیریت بحران وزارت کشور برای اجرای طرح های آبی موافقت کرد.
وی افزود: از این مبلغ هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سهم استان اصفهان است که چهار میلیارد تومان آن برای آبرسانی سیار به مناطق عشایری هزینه خواهد شد.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: توصیه ما به مسئولان استان های کشور این است که برای اجرای طرح های آبرسانی سیار به روستاها و عشایر از بخش خصوصی استفاده شود تا هزینه های جانبی به دولت تحمیل نشود.
وی در باره تامین منابع مالی پرداخت خسارت به کشاورزان نیز گفت: سالانه حدود یکهزار تا یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران برای پرداخت خسارت در اختیار صندوق توسعه بیمه کشاورزی قرار می گیرد تا به خسارت دیدگان پرداخت شود.
نجار با اشاره به اینکه از سوی سازمان مدیریت بحران کشور برای پرداخت خسارت به کشاورزان پیشنهادهایی به دولت ارائه شده است، گفت: یکی از این پیشنهادها، اعطای تسهیلات کم بهره است که مورد موافقت دولت قرار گرفت و به کشاورزان خسارت دیده، تسهیلات با بهره بسیار کم پرداخت می شود.
شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان، روز سه شنبه به ریاست محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در استانداری تشکیل و در آن مشکلات این استان بویژه در موضوع خشکسالی بررسی شد.
/۶۰۲۷/۲۰۹۳

انتهای پیام /*


اجتماعی


مدیریت بحران


آب


اصفهان

نظرات بسته شده است.