از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 56417

87 بازدید

به گزارش روز چهارشنبه خطرنگار، از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در همایش روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با تاکید بر این که گردش مالی مواد مخدر در اروپا ۶۰ میلیارد دلار است، افزود: مگر آنها ادعا نمی کنند که قانون ضد پولشویی را اجرا می کنند، […]

به گزارش روز چهارشنبه خطرنگار، از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در همایش روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با تاکید بر این که گردش مالی مواد مخدر در اروپا ۶۰ میلیارد دلار است، افزود: مگر آنها ادعا نمی کنند که قانون ضد پولشویی را اجرا می کنند، پس چرا حتی کمترین اطلاعات در زمینه برخورد و مبارزه با نقل و انتقالات مالی و پولشویی مرتبط با مواد مخدر ارائه نمی شود.
وی یادآور شد: در ابتدای دولت یازدهم ظرفیت نگهداری معتادان در تهران ۴۰۰ نفر بود که این ظرفیت هم اکنون به هشت هزار نفر افزایش یافته است. همچنین در سال گذشته میزان یک هزار و ۲۰۰ تُن انواع مواد مخدر و ۸۳۰ تُن تریاک کشف کردیم که این اقدامات شامل دو هزار مورد درگیری نیروهای ایران بوده است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: این آمارها را همواره در مجامع بین المللی اعلام می کنیم اما آنها در ابتدا تعجب کرده و سپس از ایران سپاسگزاری می کنند.
رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود حوزه های سیاست داخلی، امنیت و موضوعات اجتماعی را از مهم ترین بخش های کاری این وزارتخانه عنوان کرد و اظهارداشت: ما اکنون در بهترین شرایط سیاست داخلی قرار داریم به طور مثال در حوزه احزاب هیچ حزبی وجود ندارد که برای اخذ مجوز پشت درب های وزارت کشور معطل باشد.
وی ادامه داد: همچنین دو انتخابات فراگیر قانونی و بدون هیچ مشکل خاصی برگزار کردیم که سطح مشارکت و رضایت بالای مردم در عرصه سیاسی بیانگر وجود نشاط اجتماعی بالنده در حوزه داخلی هستیم.
وزیر کشور در حوزه امنیت داخلی نیز یادآور شد: در این حوزه به معنای خاص در شرایط بسیار مطلوب هستیم و مشکل غیرقابل پیش بینی در این زمینه نداریم اما با توجه به تلاش های بین المللی و منطقه ای برای اعمال فشار بیشتر به ایران و برخی اقدامات نظامی شامل درگیری اشرار در مرزها در کنار اعمال تحریم های اقتصادی و همچنین تحت تأثیر قرار دادن مسائل اجتماعی به عنوان سه محور مهم فعالیت دشمنان ضرورت دارد برای مقابله با هر یک اقدامات جدی و تدابیر لازم را داشته باشیم.
رحمانی فضلی با یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مقابله و مبارزه با آسیب های اجتماعی گفت: مسائل اجتماعی مورد توجه جدی معظم له و رییس جمهوری است و آگاهانه و با جدیت مسائل مربوط به حوزه اجتماعی را پیگیری می کنند به طوری که تاکنون ۶ جلسه بررسی آسیب های اجتماعی در محضر حضرت آیت الله خامنه ای تشکیل شده و هفتمین جلسه آن نیز سه ماه دیگر تشکیل می شود.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب مسائلی همچون اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر، حاشیه نشینی، طلاق را ازجمله اولویت های مقابله و مبارزه با آسیب های اجتماعی مشخص کردند و فرمودند که با تشکیل سازمان اجتماعی و هم افزایی دستگاه ها در این زمینه شاهد این هستیم که نهضت عظیمی در مبارزه با آسیب های اجتماعی شکل گرفته است.
وزیر کشور با تأکید بر همکاری بیشتر سفیران ایران گفت: استانداران مرزی و سفرای ایران در کشورهای همسایه باید تلاش جدی در فعال سازی و فعال نگه داشتن بازارچه های مرزی داشته باشند و اسناد همکاری ها با کشورهای همسایه آماده است.
رحمانی فضلی یادآور شد: شرایط همکاری ها یاقتصادی فرهنگی و سیاسی با کشورهای منطقه را باید تسهیل کنیم.
سیام**۳۲۰۲**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


وزیر کشور


نشست وزارت خارجه


مبارزه با مواد مخدر

نظرات بسته شده است.