از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 54036

313 بازدید

شهریار حنیفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از ۱۶۱ میلیون دلار صادرات کل گمرکات استان شامل ۵۴ درصد آن مربوط به محصولات کشاورزی است.وی افزود: این محصولات در بخش های مختلف از جمله محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات به میزان ۲۱۶ تن […]

شهریار حنیفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از ۱۶۱ میلیون دلار صادرات کل گمرکات استان شامل ۵۴ درصد آن مربوط به محصولات کشاورزی است.
وی افزود: این محصولات در بخش های مختلف از جمله محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات به میزان ۲۱۶ تن و به ارزش ریالی سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال است.
وی افزود: محصولات کشاورزی که در سال جاری بیشترین میزان صادرات به خود اختصاص داده اند شامل ۱۸ میلیون دلار گوجه فرنگی، ۱۴ میلیون دلار دام زنده (گاو) ، ۱۱ میلیون دلار هندوانه، ۹ میلیون دلار ماهی قزل آلا ، ۶ میلیون دلار خربزه و سه میلیون دلار موسیر است.
به گزارش خطرنگار، حجم مبادلات مرزی کردستان در سه ماهه سال جاری به میزان یک میلیارد و ۴۶۸ میلیون و ۷۱۱ هزار دلار به ارزش ۹۹۸ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه خود از نظر ارزش دلاری افزایش ۱۲ درصدی و از نظر وزنی رشد ۴۴ درصدی دارد.
در این مدت، ۲ هزار و ۹۱۸ تن کالا به ارزش ریالی ۱۳میلیون و ۷۱۱ هزار دلار وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۵ هزار و ۷۷۵ تن به ارزش دلاری ۱۸ میلیون و ۹۹۲ هزار دلار بود از کاهش محسوسی برخوردار است.
میزان صادرات گمرکات کردستان و سایر گمرکات از مرزهای استان در سه ماهه اول امسال به ۲۹۴ میلیون دلار رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۳۶ درصد رشد داشته است.
واردات کالاهای خارجی از مرزهای این استان به داخل کشور در سه ماه اول سال از نظر ارزش دلاری ۲۸ درصد و از نظر ارزش وزنی ۸۲ درصد نسبت به مدت مشابه خود کاهش داشته است.
درآمد ناخالص بخش کشاورزی استان در سال ۹۶ بیش از ۴۱ هزار و ۵۴ میلیارد ریال برآورد شده است و سالانه حدود ۲ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کردستان تولید می شود.
۳۰۳۴/ ۳۰۲۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


صادرات


محصولات کشاورزی


کردستان

نظرات بسته شده است.