از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 50726

94 بازدید

فرماندار سردشت روز پنجشنبه در حاشیه آیین استقبال مردم از این ورزشکاران در ورودی پل شهدای شیمیایی سردشت به خبرنگار خطرنگار، گفت: این ورزشکاران با هدف نشان دادن مظلومیت مردم سردشت و محکوم کردن این اقدام ضد بشری در سی و یکمین سالگرد شهدای شیمیایی این شهرستان شرکت می کنند. ‘نژاد جهانی’ افزود: ‘منصور درویشان […]

فرماندار سردشت روز پنجشنبه در حاشیه آیین استقبال مردم از این ورزشکاران در ورودی پل شهدای شیمیایی سردشت به خبرنگار خطرنگار، گفت: این ورزشکاران با هدف نشان دادن مظلومیت مردم سردشت و محکوم کردن این اقدام ضد بشری در سی و یکمین سالگرد شهدای شیمیایی این شهرستان شرکت می کنند.
‘نژاد جهانی’ افزود: ‘منصور درویشان ‘و ‘ادیب نوری’ از سقز، ‘دیاکو توتونچی’، ‘وحید فلاح’ و ‘مهران گوران’ از مهاباد و ‘سیروان دارخان’ و ‘زانیار دارخان’ و ‘روناک دارخان’ از مریوان خود را با دوچرخه به سردشت رساندند.
وی بیان کرد: ‘حامد احمدی’ از قهرمانان پیاده روی کشور نیز همزمان با سالروز بمباران شیمیایی سردشت مسیر شهر بانە در استان کردستان تا سردشت در آذربایجان غربی را با پای پیاده پیموده است.
به گزارش خطرنگار، سی و یکمین سالگرد شهادت مردم سردشت در اثر بمباران شیمیایی مدعیان دروغین حقوق بشر و رژیم بعثی (در هفتم تیرماه ۱۳۶۶) ساعت ۱۷ امروز با حضور مسوولان کشوری و محلی در مسجد جامع این شهرستان برگزار می شود.
رژیم بعثی عراق در چنین روزی چهار نقطه پرازدحام شهر سردشت را با استفاده از بمب های شیمیایی گاز خردل بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.
هر ساله به یاد قربانیان بمباران شیمیایی، یادواره شهدای شیمیایی در این شهرستان ۱۲۰ هزار نفری برگزار می شود و جمعی از مسوولان کشوری و استانی در این یادواره شرکت می کنند.
ورزشکاران و هنرمندانی نیز از سراسر کشور برای بزرگداشت یاد شهدای بمباران شیمیایی سردشت به صورت نمادین و با دوچرخه و پای پیادە خود را به این شهر می رسانند تا در این مراسم شرکت کنند .
۳۰۷۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


شهدای شیمیایی


دوچرخه سواری


سردشت

نظرات بسته شده است.