از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 50337

94 بازدید

به گزارش سه شنبه شب خبرنگار سیاسی خطرنگار، محمد جواد ظریف در مراسم روز جهانی آفریقا گفت: از سال ۱۹۶۳ تعداد ۳۲ کشور این قاره موفق شدند مستقل شوند و از بند استعمار رها شوند.وی ادامه داد: در این جنبش کشورهای آفریقایی از منابع و ثروت هایشان گذشتند تا هدف مقدس خود را تحقق بخشند […]

به گزارش سه شنبه شب خبرنگار سیاسی خطرنگار، محمد جواد ظریف در مراسم روز جهانی آفریقا گفت: از سال ۱۹۶۳ تعداد ۳۲ کشور این قاره موفق شدند مستقل شوند و از بند استعمار رها شوند.
وی ادامه داد: در این جنبش کشورهای آفریقایی از منابع و ثروت هایشان گذشتند تا هدف مقدس خود را تحقق بخشند و این امر نشان دهنده اتحاد بین آفریقایی است.
ظریف یادآور شد: آفریقا ظرفیت های زیادی برای تبدیل شدن به قاره‌ای مستقل و به روز دارد.
رییس دستگاه دیپلماسی با اشاره به فرآیند توسعه در آفریقا در سال های اخیر اظهار داشت: کشورهای آفریقایی قدم های بزرگی در حوزه های حمل و نقل و حل معضلات و درگیری های داخلی برداشتند‌.
وی ادامه داد: اخیرا خروج آمریکا از برجام به عنوان یک اقدام یک جانبه از طرف آمریکا از سوی آفریقا رد شده است.
ظریف خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد تلاش جامع آفریقا برای تامین منافع و نیازهای مردم این قاره هستیم تا دمکراسی، اقتصاد بارور و رفاه اجتماعی را برای مردمش به ارمغان بیاورد.
ظریف در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ایران همواره طرفدار مردم آفریقا بوده و هست و این امر را همواره در اولویت های سیاست خارجی خود قرار داده است.
وی یادآور شد: آفریقا برای ایران صرفا یک رابطه سیاسی نیست بلکه رابطه ای احساسی و صمیمی است، ما در ماه های اخیر در کشورهای آفریقایی کنفرانس های اقتصادی و تجاری برگزار کردیم و ایران به دنبال توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی هست.
وزیر امور خارجه با اشاره به روابط جامع ایران و آفریقا اظهار داشت: بخش خصوصی در ایران مشتاق است با شرکت های آفریقایی ارتباط نزدیک تری داشته باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بیایید روابط خود را با یکدیگر گسترده کنیم، به جرات می توانم بگویم دوستان و همکاران ما در ایران اولویتشان برقراری دوستی و روابط نزدیک با کشورهای آفریقایی است، زنده باد آفریقا.
به گزارش خطرنگار، در پایان این مراسم کیکی به مناسبت بزرگداشت روز آفریقا توسط وزیر امور خارجه بریده شد و سفرای حاضر در این مراسم عکس یادگاری گرفتند.
شبد**۲۰۲۱**۱۷۵۱

انتهای پیام /*


سیاسی


ظریف


آفریقا

نظرات بسته شده است.