از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 48572

168 بازدید

به گزارش خطرنگار، محمد نوذری روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور و به تبع آن در استان اظهار کرد: افزایش تعداد کتابخوان های جامعه نیازمند برنامه ریزی اصولی و موثر است.وی ادامه داد: متاسفانه سرانه مطالعه کشور همچنان نرخ پایینی داشته و باید […]

به گزارش خطرنگار، محمد نوذری روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور و به تبع آن در استان اظهار کرد: افزایش تعداد کتابخوان های جامعه نیازمند برنامه ریزی اصولی و موثر است.
وی ادامه داد: متاسفانه سرانه مطالعه کشور همچنان نرخ پایینی داشته و باید با برنامه های تاثیرگذار زمینه علاقه مندی و روی آوردن مردم به کتابخوانی فراهم شود.
معاون استاندار ایلام افزود: علاوه بر این زیرساخت های جذب افراد به کتابخانه ها نیز باید فراهم شده که یکی از مهمترین راهکارها در این زمینه تجهیز این اماکن فرهنگی به کتاب های جدید و بروز است.
نوذری با اشاره به در دست ساخت بودن تعدادی کتابخانه عمومی در استان از همکاری برای تامین اعتبار و بهره برداری از کتابخانه هایی تا شهریورماه امسال خبر داد که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان نیز در این نشست با بیان اینکه پارسال ۲ کتابخانه در این استان کلنگ زنی شد و ۲ کتابخانه زنجیره و مرکزی نیز بهره برداری شده اند، افزود: اکنون عملیات ساخت هفت کتابخانه روستایی با مشارکت افراد خیر در حال ساخت است.
مراد جلیلیان گفت: علاوه بر این ساخت هشت کتابخانه در مناطق شهری استان نیز در حال احداث است.
به گفته مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام، اکنون ۶۵۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی این استان وجود دارد و بیش از ۳۶ هزار نفر نیز عضو کتابخانه های عمومی هستند.
وی تعداد کتابخانه های فعال موجود در استان را ۵۲ مرکز عنوان کرد که از این تعداد ۴۳ کتابخانه عمومی و ۹ کتابخانه نیز مشارکتی است.
۷۱۷۱/۶۱۱۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


نشست


انجمن


کتابخانه

نظرات بسته شده است.