از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 48193

69 بازدید

به گزارش روز پنجشنبه خطرنگار، تازه‌ترین رمان عباسی نویسنده برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد و نیز دبیر علمی دهمین دوره این جایزه از سوی نشر ققنوس منتشر شد. این رمان با محوریت تاریخ معاصر و مسائل اجتماعی به واکنش مردم عادی جامعه به حوادث رخ داده در بازه تاریخی کودتای ۲۸ مرداد تا زمان […]

به گزارش روز پنجشنبه خطرنگار، تازه‌ترین رمان عباسی نویسنده برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد و نیز دبیر علمی دهمین دوره این جایزه از سوی نشر ققنوس منتشر شد.
این رمان با محوریت تاریخ معاصر و مسائل اجتماعی به واکنش مردم عادی جامعه به حوادث رخ داده در بازه تاریخی کودتای ۲۸ مرداد تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، می‏پردازد.
این اثر با زاویه دید سوم شخص و اول شخص، زندگی زن و مردی را در میانه دهه چهل تا دهه شصت در قهوه‌خانه‌ای بین راهی روایت می‌کند.
رمان بازیگوش این گونه آغاز می‌شود: «کار سختی بود، ولی انجامش داد. سنگ را طوری از پشت به سر مرتضی کوبید که به ضربه دوم نیاز نبود. صدای خرد شدن جمجمه مرتضی در گوش‌هایش پیچید و دیگر صدایی نشنید. گویی آن صدا همه چیز را وادار به سکوت کرد».
انتشارات هیلا با همکاری تحریریه نشر ققنوس این رمان را که ۲۲ فصل دارد در ۲۰۰ صفحه چاپ و روانه بازار نشر کرده است.
«درازکش در ساعت خواب» نام رمان جدید شاهی است که در سال ۹۶ با رمان «پیچ» به مخاطب رمان ایرانی معرفی شده بود.
دو راوی نماینده دو طبقه متفاوت از جامعه، درازکش در ساعت خواب را در ۱۵ فصل روایت می‌کنند.
بخش آغازین درازکش در ساعت خواب: «ماشین‏ها توی ردیف‌های نامنظم پشت چراغ قرمز، سرریز کرده‌اند و ریه‌های از دود اگزوزشان سیاه شده. راسته دماغ خودم و شکم پارک لاله را می‌گیرم و بالا می‌روم. شاید نیت کنم و تا خانه شاگرد خصوصی‌ام توی گیشا پیاده بروم. با تمام توانم از ساختمان گنجینه هنرهای معاصر دور می‌شوم، گرچه می‏دانم نمایشگاه عکس بهراد جان‌فشان با بی‌اعتنایی به قوت خودش باقی است».
این رمان که روایت طنزگونه و لحن محاوره‌ای دارد در ۱۶۷ صفحه منتشر شده است.
فراهنگ** ۹۰۵۳**۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


تازه های نشر


رمان ایرانی

نظرات بسته شده است.