از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 45985

143 بازدید

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، مجید رجبی معمار روز یکشنبه در نشست خبری به برخی انتقادها و شایعات درباره استقبال نکردن هنرمندان صاحب‌نام تئاتر از اجرا در محل تماشاخانه ایرانشهر سخن گفت و افزود: با اینکه لغو برخی نمایش ها به مشکلات شخصی هنرمندان برمی گردد ولی با این وجود، جایگزینی برنامه ها در شورای […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، مجید رجبی معمار روز یکشنبه در نشست خبری به برخی انتقادها و شایعات درباره استقبال نکردن هنرمندان صاحب‌نام تئاتر از اجرا در محل تماشاخانه ایرانشهر سخن گفت و افزود: با اینکه لغو برخی نمایش ها به مشکلات شخصی هنرمندان برمی گردد ولی با این وجود، جایگزینی برنامه ها در شورای سیاستگذاری به صورت کارشناسی بررسی و اعمال می شود.
وی با بیان اینکه هنرمندان خود را موظف به اجرای تعهدی که با تماشاخانه بسته اند، نمی دانند، خاطرنشان کرد: برای مثال اکبر زنجانپور چند روز مانده به اجرا برای نمایش خود، به دلیل سفر مطالعاتی برنامه اش را لغو کرد و همچنین علی رفیعی کارگردان صاحب‌نام با وجود تمامی شایعات به دلایل شخصی کارگردان، موفق به اجرای نمایش نشد.
رجبی معمار در جواب انتقاد برخی خبرنگاران در خصوص نداشتن تخصص لازم در مدیریت تماشاخانه نیز گفت: مدیریت فرهنگی با تخصص هنری متفاوت است و کم نیستند هنرمندانی که در راس مدیریت های فرهنگی، زمان و بودجه های میلیاردی را هدر دادند.
وی درعین حال از افزایش مخاطبان نمایش های خانه هنرمندان خبر داد و افزود: طبق آمار، اعداد و ارقام فروش در تماشاخانه ایرانشهر افزایش داشته است.
نشست خبری مدیر عامل خانه هنرمندان با پرسش های انتقادی خبرنگاران مبنی بر اینکه نبود تخصص های لازم در مدیریت مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان سبب شده است تماشاخانه ایرانشهر از جایگاه حرفه ای خود فاصله بگیرد و همچنین به گفته این گروه از خبرنگاران، انتصاب افراد نالایق در شورای سیاستگذاری ایرانشهر موجب بی نظمی های زیادی در تاریخ اجراها و حضور نمایش های سطح پایین شده است.
مدیرعامل خانه هنرمندان، انتقاد خبرنگاران را بی اساس خواند و گفت: یکی از مشکلاتی که در سطوح مختلف جامعه دیده می شود قضاوت های ناعادلانه است. رجبی معمار از اعلام جدول اجراهای سالیانه به عنوان نظم حاکم در تماشاخانه ایرانشهر یاد کرد و آن را یکی از موفقیت های مجموعه خود نام برد که تنها توسط مسوولین این تماشاخانه، در کل کشور انجام می شود.
این در حالی است که خبرنگاران منتقد، مطلب اعلامی از سوی رجبی معمار را، یکی از مشکلات مجموعه ایرانشهر برشمردند و در اعتراض گفتند، زمانی که۶۰ درصد برنامه های اعلام شده در لیست تماشاخانه تغییر می کند نظم ادعایی تهی از اعتبار است.
رجبی معمار در بخشی دیگر نشست خبری از افزایش سهم ۲۰ درصدی تماشاخانه ایرانشهر از کل فروش نمایش ها خبر داد و گفت: مجموعه خانه هنرمندان کمک محدودی از طرف شورای شهر و شهرداری تهران دریافت می کند و از هیچگونه ردیف و سهم مقرر از بودجه حوزه فرهنگ و هنر کشور برخوردار نیست و همین امر موجب مشکلات مادی در این مجموعه شده که مجبور به افزایش تعرفه بلیط های فروش نمایش ها هستیم.
نشست خبری مجید رجبی معمار مدیر عامل خانه هنرمندان عصر امروز در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان برگزار شد.
فراهنگ**۹۰۳۱**۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


تئاتر


خانه هنرمندان


تماشاخانه ایرانشهر

نظرات بسته شده است.