از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 45032

141 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، محمد بطحایی برای پاسخ به سوال روح الله بابایی صالح نماینده مردم بویین زهرا در مورد عدم توجه به مطالبات معلمان و سند تحول بنیادین در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس حضور یافت.وزیر آموزش و پرورش در این جلسه همچنین بیان کرد: مرحله نخست نظام رتبه بندی در سال ۹۴ […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، محمد بطحایی برای پاسخ به سوال روح الله بابایی صالح نماینده مردم بویین زهرا در مورد عدم توجه به مطالبات معلمان و سند تحول بنیادین در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس حضور یافت.
وزیر آموزش و پرورش در این جلسه همچنین بیان کرد: مرحله نخست نظام رتبه بندی در سال ۹۴ آغاز شد و در این مرحله ۷۴۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و به طور متوسط ۳۴۰ هزار تومان به حقوق معلمان افزوده شد.
وی افزود: قانون برنامه ششم توسعه، نمایندگان دولت را مکلف کرد تا طرحی برای نظام رتبه بندی معلمان آماده کنند تا طبق این طرح نظام پرداخت ها صورت گیرد، در این زمینه پیش نویسی آماده و به شورای عالی آموزش ارسال شد، ایراداتی در آن جا گرفته شد که قرار است این ایرادات در دولت بررسی و پس از نهایی شدن در وزارت آموزش و پرورش به مجلس ارسال شود.
وزیر آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد که تکلیف این طرح تا قبل از مهرماه مشخص شود.

**پرداختی معلمان حق التدریس آزاد ماهانه انجام می شود
بطحایی درباره مطالبات معلمان حق التدریس گفت: مطالبات سال ۹۵ معلمان حق التدریس در آبان ۹۶ تسویه شد و مطالبات سال ۹۶ معلمان اسفندماه سال ۹۶ پرداخت شد.
وی ادامه داد: در خصوص مطالبات معلمان حق التدریس آزاد باید گفت که هر سه ماه یکبار مطالبات آن ها پرداخت می شود، با همت نمایندگان توانستیم مطالبات آن ها را ماهیانه پرداخت کنیم بنابراین پرداختی حق التدریسی های شاغل و آزاد اندکی بهبود یافته است.
بطحایی در مورد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به اهتمام دولت تاکنون ۶ زیرنظام این سند به تصویب رسیده است، انتظار می رود تا یک ماه آینده زیر نظام دیگری نیز تصویب شود تا تکلیف آموزش و پرورش برای اجرای این سند مشخص شود.
بطحایی درباره پرداخت اضافه کار به معلمان اظهار داشت: در سال ۹۵ تنها ۴ تا ۷ ماه اضافه کار به همکاران اداری پرداخت شد که در سال ۹۶ پرداختی بین ۱۰ تا ۱۲ ماه بود و در ۱۱ اداره کل ۱۲ ماه اضافه کار پرداخت شد.

**نمایندگان از پاسخ های وزیر آموزش و پرورش قانع شدند
روح الله بابایی صالح نماینده بویین زهرا و آویج در طرح سوال خود از بطحایی درباره عدم توجه به مطالبات معلمان و سند تحول بنیادین گفت: معلمان در جامعه نقش اساسی در پرورش مسوولان و نخبگان آینده کشور دارند، برای ما جای سوال است که چرا برای این قشر تصمیم جامعی گرفته نمی شود.
وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: شما فقط وعده و وعید می دهید، این وعده ها دردی را از فرهنگیان دوا نمی کند و مشکلی از آنان حل نمی شود.
بابایی ادامه داد: معلمان مدارس استثنایی آیتم‌های موثر در احکام مالی‌شان را دریافت نکردند و هزینه‌های ازدواج فرهنگیان طی سال‌های ۹۴ تا ۹۶ پرداخت نشده است.
وی اظهار داشت: در سال ۹۵ اضافه کار دو ماه کادر اداری آموزش و پرورش سوخت و پرداخت نشد، ذخیره امدادی آنان نیز پرداخت نشده است.
بابایی صالح افزود: حق کارآموزی و کارورزی مربیان در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش طی سال‌های ۹۴ تا ۹۶ پرداخت نشده است، همچنین بیمه فرهنگیان طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ در برخی استان‌ها پرداخت نشده است.
در پایان، بابایی صالح اعلام کرد از پاسخ های وزیر آموزش و پرورش قانع نشده است و آن را به رای مجلس گذاشت، نهایتا نمایندگان با ۹۳ رای موافق، ۷۴ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۱۹۴ نماینده حاضر پاسخ های وزیر آموزش و پرورش را قانع کننده دانستند.
سیام**۹۱۲۱**۱۰۵۸*۲۰۱۷

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


وزیر آموزش و پرورش

نظرات بسته شده است.