از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 43248

54 بازدید

به گزارش خطرنگار، ، پایگاه خبری ‘سوئیس انفو’ در این زمینه خاطرنشان کرد که صادرات سوئیس به ایران در دو سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و از حدود ۳۳۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ به حدود ۵۳۶ میلیون دلار در سال گذشته میلادی رسید. این در حالی است که آمریکا با اقدام […]

به گزارش خطرنگار، ، پایگاه خبری ‘سوئیس انفو’ در این زمینه خاطرنشان کرد که صادرات سوئیس به ایران در دو سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و از حدود ۳۳۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ به حدود ۵۳۶ میلیون دلار در سال گذشته میلادی رسید.
این در حالی است که آمریکا با اقدام یکجانبه در خروج از توافق هسته ای درصدد فشار بر شرکت های اروپایی برای کاهش دادن سطح همکاری ها با ایران هستند که در این ارتباط بسیاری کشورهای اروپایی بخصوص سه قدرت اصلی این قاره یعنی فرانسه ، آلمان و انگلیس در تکاپوی دفاع از شرکت های اروپایی هستند.
در همین حال ، سیاستمداران کشور سوئیس که سیاست خارجی بی طرف دارد و عضو اتحادیه اروپا نیست ، خواستار ایستادگی دولت سوئیس در برابر فشارهای آمریکا هستند.
‘کارلو سوماروگا’ عضو مجلس سوئیس از حزب سوسیال دمکرات در این زمینه روز یکشنبه به روزنامه ‘زونتاگ زایتونگ’ سوئیس گفت: آمریکا نباید به عنوان کلانتر اقتصاد جهان رفتار کند.
‘آلبرتو روستی’ از سیاستمداران حزب مردم سوئیس نیز از ‘یوهان اشنایدر آمان’ وزیر اقتصاد سوئیس خواسته است که در این زمینه راه حلی دیپلماتیک با واشنگتن پیدا کند . وزارت اقتصاد سوئیس تا کنون بطور رسمی واکنشی در این زمینه نشان نداده است.
به نوشته سوئیس انفو ، چندین کشور اروپایی به رهبری فرانسه با اقدامات آمریکا مخالفت کرده و خواستار حمایت از شرکتهای اروپایی برای کار با ایران و محافظت از آنها در برابر تحریم های آمریکا شده اند.
به گزارش خطرنگار، ، کشورهای اروپایی که با بی اعتنایی تحقیر آمیز رئیس جمهوری آمریکا به تلاشهای دیپلماتیک آنها در زمینه توافق هسته ای با ایران گویی از خوابی سنگین بیدار شده اند، روز جمعه اولین نشانه ها از ضرورت جدیت در برابر رویکرد یکجانبه گرایانه آمریکا را نشان دادند.
‘برونو لو مر’ وزیر دارایی فرانسه ضمن تاکید بر اینکه اروپا نباید در برابر آمریکا تسلیم شود، پیشنهادهایی از جمله به‌ روز کردن قوانین بازدارنده اروپایی مصوب سال ۱۹۹۶ برای حمایت از شرکت های اروپایی در برابر تحریم های آمریکام ، تلاش برای به‌کار گیری ابرازهای مالی خاصی برای تامین استقلال مالی اتحادیه اروپا از آمریکا ، و تاسیس دفتری اروپایی مشابه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (OFAC) را مطرح کرد.
در همین حال ، ‘پتر آلتمایر’ وزیر اقتصاد آلمان نیز تاکید کرد که دولت آلمان هر اقدامی بتواند از جمله با ارائه توصیه های حقوقی لازم برای حمایت از شرکت های آلمانی خواهد کرد.
‘اولاف شولتس’ وزیر دارایی آلمان نیز در حال رایزنی با وزارت خزانه داری آمریکا برای کسب معافیت برای شرکت های آلمانی در برابر تحریم های آمریکا است.
شبس **اروپام**۱۰۷۸**۱۹۱۷

انتهای پیام /*


سیاسی


برجام ۹۷


سوئیس


اروپا

نظرات بسته شده است.