از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 43202

144 بازدید

به گزارش معا فلسطین، شهرک نشینان صهیونیست پس از ورود به صحن مسجد الاقصی، با حمل پرچم رژیم اشغالگر قدس در نزدیکی «قبه الصخره» و دروازه موسوم به «باب القطانین» درحالی که از حمایت کامل پلیس صهیونیستی برخوردار بودند، در محوطه آن تجمع کردند.از سوی دیگر پایگاه خبری «عرب ۴۸» نیز به نقل از شاهدان […]

به گزارش معا فلسطین، شهرک نشینان صهیونیست پس از ورود به صحن مسجد الاقصی، با حمل پرچم رژیم اشغالگر قدس در نزدیکی «قبه الصخره» و دروازه موسوم به «باب القطانین» درحالی که از حمایت کامل پلیس صهیونیستی برخوردار بودند، در محوطه آن تجمع کردند.
از سوی دیگر پایگاه خبری «عرب ۴۸» نیز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد: صهیونیست ها با اقدامات تحریک آمیز در نزدیکی دروازه های حرم مسجد الاقصی مانع ورود نمازگزاران فلسطینی شدند و اجازه نمازخواندن را به آنان ندادند.
این یورش همزمان با سالگرد اشغال بخش شرقی قدس در سال ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی موسوم به «یکپارچه سازی قدس» صورت گرفت.
از سوی دیگر، جمعه گذشته، صدها تن از مردم فلسطین برای هفتمین جمعه پیاپی در راهپیمایی بزرگ «بازگشت» در مرز غزه و سرزمین های اشغالی تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.
در همین راستا، یک نوجوان فلسطینی که جمعه گذشته (۲۱ اردیبهشت ۹۷) در نوار غزه زخمی شده بود، دیروز (شنبه) در نتیجه جراحات وارده به شهادت رسید.
از آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت (۱۰ فروردین) مصادف با سالگرد «روز زمین» در نوار مرزی باریکه غزه با اراضی اشغالی ۱۹۴۸ تاکنون، ۵۵ فلسطینی به شهادت رسیده و ۹ هزار ۵۲۰ تن دیگر نیر زخمی شده اند.
فلسطینیان از سال ۱۹۷۶ تاکنون روز ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.
رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال ۱۹۷۶ هزاران هکتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب کرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاک فلسطین شد.
شبس**۹۳۶۳*۱۶۱۳*

انتهای پیام /*


سیاسی


فلسطین


مسجد الاقصی


یورش صهیونیست ها

نظرات بسته شده است.