از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 43021

125 بازدید

به گزارش خطرنگار، فیاض شجاعی امروز- شنبه- در همایش سالانه مدیران دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه جایگاه دیوان محاسبات به درستی تبیین نشده است، با بیان این مطلب افزود: انتظار می رود در مناسبت های مختلف از جمله برگزاری همایش ها، جایگاه، ماموریت و عملکرد دیوان توسط مدیران کل استانی ارائه شود. دادستان دیوان […]

به گزارش خطرنگار، فیاض شجاعی امروز- شنبه- در همایش سالانه مدیران دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه جایگاه دیوان محاسبات به درستی تبیین نشده است، با بیان این مطلب افزود: انتظار می رود در مناسبت های مختلف از جمله برگزاری همایش ها، جایگاه، ماموریت و عملکرد دیوان توسط مدیران کل استانی ارائه شود.
دادستان دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: همچنین انتظار می رود با نمایندگان تعامل بیشتری داشته باشیم تا در سخنرانی ها از عملکرد دیوان محاسبات دفاع کنند.
شجاعی با بیان اینکه دیوان چشم مجلس است، ادامه داد: جایگاه دیوان را فراتر و بالاتر از چشم مجلس می دانم، دیوان چشم حاکمیت و مردم است.
دادستان دیوان محاسبات کشور با اشاره به ماموریتی که قانون اساسی برای دیوان محاسبات در نظر گرفته است، اظهار داشت: در اصول ۵۴ و ۵۵، وظایف دیوان محاسبات تشریح شده است و همانطور که از اسم دیوان برمی آید، نهاد نظارتی محسوب می شود.
به گزارش خانه ملت، شجاعی با بیان اینکه تنها ۳ نهاد عنوان دیوان را دارند، گفت: اینکه کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس به دنبال آن است که کمیسیون اصل ۹۰ را به دیوان اصل ۹۰ تغییر دهد، در مغایرت با قانون اساسی است، چرا که تنها قانون اساسی است که سازمان یا نهادی را دیوان عنوان کرده است.
سیام*۳۰۶۱*۱۴۴۹

انتهای پیام /*


سیاسی


شجاعی


دیوان محاسبات


دادستان کل

نظرات بسته شده است.