از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 42497

147 بازدید

به گزارش خطرنگار، سید علی بحرینی چهارشنبه در شورای تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری بیان کرد: باید تلاش شود وضعیتی که تحریم در بازار و جامعه ایجاد می کند کمتر نمایان شود و مردم کمترین فشار را احساس کنند.وی با اشاره به اینکه موج روانی در خصوص تحریم بیشتر بر مردم تاثیردارد […]

به گزارش خطرنگار، سید علی بحرینی چهارشنبه در شورای تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری بیان کرد: باید تلاش شود وضعیتی که تحریم در بازار و جامعه ایجاد می کند کمتر نمایان شود و مردم کمترین فشار را احساس کنند.
وی با اشاره به اینکه موج روانی در خصوص تحریم بیشتر بر مردم تاثیردارد گفت: اگر کالای با کیفیت و به مقدار کافی در مناطق محروم توزیع شود مردم این مناطق کمتر دچار تامین نیاز خود می شوند.
معاون اقتصادی و امور بین الملل استانداری خوزستان بیان کرد: نظارت و برنامه ریزی برای کالاهای اساسی می تواند ثباتی را در بازار ایجاد کند؛ درایام نوروز خوزستان رتبه دوم کشور در بحث توزیع مناسب کالای اساسی در بازار را کسب کرد و این روند باید در بازار استان نهادینه شود.
بحرینی طراحی یک برنامه مناسب برای ایجاد یک بار روانی مثبت در بازار خوزستان را الزامی عنوان کرد.
وی یکی از دستگاه های مهم در بهبود شرایط بازار را شهرداری عنوان کرد و افزود:نقش شهرداری در آسان کردن شرایط توزیع و تامین کالا و اقلام مورد نیاز مردم در بازار بسیار موثر است که متاسفانه در اهواز عملکرد شهرداری مناسب نیست.
بحرینی درباره قیمت گوشت در بازار افزود: چند محل دایمی عرضه گوشت داخلی و خارجی باید در خوزستان راه اندازی شود و روزانه قیمت گوشت توسط رسانه ها اعلام شود تا مردم اگر در بازار مورد گرانی را دیدند معرفی کنند.
معاون اقتصادی و امور بین الملل استانداری خوزستان اظهار کرد: برای کنترل قیمت گوشت در بازار باید کارگروهی از دامپزشکی، صنعت و معدن و تجارت خوزستان و… ایجاد شود.
وی افزود:برای کنترل افزایش قیمت در کالای اساسی لازم است که یک شعبه بازرسی خارج از نوبت در خصوص کالای اساسی تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در اهواز ایجاد شود.
بحرینی در ادامه با اشاره به تاثیر افزایش قیمت ارز بر قیمت کالاها در بازار گفت:بسیاری از تاجران کالاهای خود را با نرخ پایین ارز خریداری کردند و اکنون کالای خود را با نرخ ۷۰ هزار ریال در بازار به فروش می رسانند که لازم است با این افراد برخورد جدی شود تا از گرانی جلوگیری شود.
وی افزود: تغییر نرخ وسایل سرمایشی که ناشی از تغییر قیمت ارز باعث نوسان و یا گرانی آنها می شود که کنترل بر این کالاها نیز باید در دستور کار باشد.
۷۱۵۸/ ۶۰۳۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


تحریم ها


بازار


سید علی بحرینی

نظرات بسته شده است.