از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 41491

97 بازدید

به گزارش خطرنگار، اجرای برنامه ششم توسعه و ایجاد اشتغال سالانه برای حدود ۱۸ هزار نفر در استان سمنان نیازمند توجه به زیرساخت های اقتصادی بخش های صنعت و کشاورزی است. در استان سمنان هزار و ۷۰۰ پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از ۴۰ هزار بهره بردار در بخش های […]

به گزارش خطرنگار، اجرای برنامه ششم توسعه و ایجاد اشتغال سالانه برای حدود ۱۸ هزار نفر در استان سمنان نیازمند توجه به زیرساخت های اقتصادی بخش های صنعت و کشاورزی است.
در استان سمنان هزار و ۷۰۰ پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از ۴۰ هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی فعالیت دارد و سهم اشتغال استان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و در کشاورزی بیش از ۱۴ درصد و تولید ناخالص استان در حدود ۱۸٫۲ درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
صنعت در استان سهم ۳۸ درصدی در اشتغال شهروندان دارد، بیش از ۹۰ درصد صنایع استان کوچک و متوسط است و چشم صنعت استان به کلید دولت تدبیر و امید دوخته شده است.
استاندار سمنان روز شنبه در سی و پنجمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن اجتماعات اتاق بازگانی با بیان این که تقویت تولید و اشتغالزایی ۲ الویت مهم استان در سال جدید است، گفت : مسوولان برای تحقق این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.
سیدشهاب الدین چاوشی افزود : به دنبال تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد اشتغال و حمایت از تولید داخلی مسوولان استان تحقق این مهم را در اولویت کاری خود قرار داده اند.
وی تقویت برخی کارخانه که با ظرفیت کامل فعالیت ندارند و حمایت از کارآفرینی را برخی از راهکارها و برنامه ریزی های در نظر گرفته شده برای تولید اشتغال و تقویت تولید در این استان برشمرد.
وی ادامه داد : مهارت آموزی راهکار فرار از بیکاری است و آفت جامعه امروز تطابق نداشتن رشته تحصیلی با عرصه اشتغال است.
امسال به کار گماردن افراد تحصیل کرده دارای مهارت ، ایحاد اشتغال پایدار و ایجاد فرصت شغلی جدید ،حفظ اشتغال رویکرد مدیران استانی است.
وی اظهارداشت : باید زمینه ای فراهم شود تا جوان تحصیل کرده از بیکاری رنج نبرد و مسوولان باید عزم جدی برای حل مشکل بیکاری در استان داشته باشند.
به گفته چاوشی استان سمنان در سال گذشته ۲ درصد بیش از سهم ملی شغل ایجاد کرده است که باید به مردم اطلاع رسانی شود..
استاندار سمنان ایحاد امید و نشاط اجتماعی در بین افراد جامعه با ایجاد اشتغال، تقویت صنعت و رونق تولید را یک الزام برای مسوولان دانست و تصریح کرد : استان سمنان دارای فرصت های طلایی است که نیازمند شناسایی است.
وی یادآور شد : کارآمدی در عرصه اقتصادی شعار و رویکرد امسال دولت و استان سمنان است و همت مسوولان در تحقق این مهم کار ساز است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت : این استان دارای ظرفیت های زیادی است و مسوولان برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان با استفاده از این ظرفیت ها تلاش کنند.
حیدر آسیابی افزود : همه ساز و کار ها برای افزایش بهره برداری از ظرفیت های استان وجود دارد و نیازمند همت مسولان برای بهبود وضعیت است.
وی در بخشی دیگری تصریح کرد : گرانی بیش از حد ارز در بازار ناشی از توطئه دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.
وی اضافه کرد : هدف دشمن از وضعیت موجود ایجاد جنگ اقتصادی و نشان دادن نظام اقتصادی ناکارآمد در کشور است.
وی خاطر نشان کرد : دشمن از وضعیت دلار در کشور درحال سو استفاده و ایجاد جنگ روانی است.
به گزارش خطرنگار، در این نشست درباره پیگیری مصوبات نشست های قبلی، بودجه سال ۹۷ و بخشنامه بانک مرکزی درباره ممنوع الخروجی مدیران واحدهای تولیدی بحث و تبادل نظر شد.
به گزارش خطرنگار، بیش از هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در سمنان فعالیت دارد که سهم ۳۸ درصدی در اشتغال استان دارد.
سمنان بیش از ۱۰ درصد از کل معادن کشور را در اختیار دارد و باید از این ظرفیت برای کاهش آمار بیکاری در این استان بهره بیشتری برد.
۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک ، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۱۵ درصد سولفات سدیم، ۱۵ درصد زغالسنگ و ۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان اکتشاف می شود.
در استان سمنان اکنون ۴۰ نوع ماده معدنی و سالانه نزدیک به ۱۶ میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود.
تولید سالانه ۲ میلیون تن فولاد، ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن فروسیلیسیم و فروسیلیکو منیزیم و ۱۱ میلیون گچ از فرصت های ارزشمند برای سرمایه گذاری است.
در استان سمنان سالانه هفت هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو سنگین تولید می شود که حمایت و استفاده از این ظرفیت نقش مهمی در رونق اقتصادی استان دارد.استان سمنان بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
۶۰۲۶/۷۳۴۲

انتهای پیام /*


اقتصاد


اشتغال


تولید


سمنان

نظرات بسته شده است.