از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 37457

116 بازدید

به گزارش روز دوشنبه خطرنگار، دو کره پس از مدت ها گفت و گوها و برگزاری نشست های کاری مختلف توافق کردند اولین نشست سران دو کشور در ۱۱ سال گذشته روز ۲۷ آوریل برابر با ۷ اردیبهشت برگزار شود. یونهاپ امروز از کره جنوبی گزارش کرد نهاد ریاست جمهوری این کشور شعار مذکور را […]

به گزارش روز دوشنبه خطرنگار، دو کره پس از مدت ها گفت و گوها و برگزاری نشست های کاری مختلف توافق کردند اولین نشست سران دو کشور در ۱۱ سال گذشته روز ۲۷ آوریل برابر با ۷ اردیبهشت برگزار شود.
یونهاپ امروز از کره جنوبی گزارش کرد نهاد ریاست جمهوری این کشور شعار مذکور را برای اجلاس سران دو کره انتخاب کرده است تا نشان دهد «مساله شبه جزیره کره باید به شکل مسالمت آمیز حل و فصل شود».
این نهاد خاطر نشان کرده است شعار «صلح – یک شروع نوین» تداعی گر سفری است که به دنبال اجلاس سران دو کره، دو کشور باید طی کنند تا بتوانند به صلح دایمی دست یابند.
شورای امنیت ملی کره جنوبی نیز در بیانیه ای آورده است برگزاری اجلاس سران دو کره برای نشست رهبران آمریکا و کره شمالی در ماه می و یا ژوئن نیز بسیار با اهمیت خواهد بود.
این سومین بار پس از سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۷ میلادی است که رهبران دو کشور اجلاس سران برگزار می کنند.
نشست سران، این بار در بخش جنوبی روستای ‘پانمونجوم’ موسوم به روستای صلح تشکیل می شود که جزیی از خاک کره جنوبی است در صورتی که این اجلاس در این نقطه برگزار شود اولین بار است که پس از «پیمان متارکه جنگ» یک رهبر از کره شمالی در خاک کره جنوبی در این نشست شرکت می کند.
بهبود روابط دو کره، خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و برقراری رژیم دایمی صلح محورهای بسیار مهم اجلاس سران میان «مون جائه این» رییس جمهور کره جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خواهد بود.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

انتهای پیام /*


سیاسی


کره جنوبی


کره شمالی


اجلاس سران

نظرات بسته شده است.