از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 35586

119 بازدید

به گزارش خطرنگار، به این ترتیب سهم صادرات نفت ایران به هند به عنوان سومین وارد کننده بزرگ نفت جهان، افزایش خواهد یافت. رویترز افزود: ایران به منظور حفظ مشتریان نفت خود در آسیا، شرایط بهتری نسبت به دیگر عرضه کنندگان نفت خاورمیانه مانند عربستان سعودی به آنان پیشنهاد می کند. تهران اخیرا تخفیفات حمل […]

به گزارش خطرنگار، به این ترتیب سهم صادرات نفت ایران به هند به عنوان سومین وارد کننده بزرگ نفت جهان، افزایش خواهد یافت.
رویترز افزود: ایران به منظور حفظ مشتریان نفت خود در آسیا، شرایط بهتری نسبت به دیگر عرضه کنندگان نفت خاورمیانه مانند عربستان سعودی به آنان پیشنهاد می کند. تهران اخیرا تخفیفات حمل محموله های نفتی را برای شرکت های هندی که دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین به شمار می رود، برای خرید محموله های با حجم و میزان بالا، افزایش داده است.
به گفته دو منبع آگاه که به شرط ناشناس ماندن سخن گفتند، شرکت های دولتی پالایشگر نفت هند شامل پالایش و پتروشیمی منگلور، بهارات پترولیوم و هندوستان پترولیوم قصد دارند روزانه ۳۹۶ هزار بشکه نفت از ایران وارد کنند. این شرکت ها که در سال مالی گذشته روی هم رفته روزانه ۲۰۵ هزار و ۶۰۰ بشکه نفت از ایران وارد کرده اند، از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.
بر اساس داده های دولت هند، ایران که پیش از تحریم ها، دومین عرضه کننده بزرگ نفت به هند بود، از هنگام لغو تحریم ها در سال ۲۰۱۶، به تدریج در سال های ۲۰۱۶ و۲۰۱۷ در جایگاه سومین عرضه کننده نفت به هند پس از عربستان سعودی و عراق قرار گر فته است.
اطلاعات منابع آگاه نشان می دهد، ایران در اوایل سال ۲۰۱۷ تا فوریه ۲۰۱۸ همچنان سومین صادرکننده بزرگ عمده نفت به هند باقی مانده، اما عراق جایگاه عربستان را به عنوان عرضه کننده عمده نفت به هند، تصاحب کرده است.
به گفته یک منبع آگاه، مجموع خرید نفت خام هند از ایران ممکن است از ۶۰۰ هزار بشکه در روز فراتر برود، زیرا شرایط پیشنهادی ایران در مقایسه با دیگر تولید کنندگان نفت، بهتر است و کیفیت نفت خام ایران با تاسیسات پالایشی هند تناسب دارد.
شبد**اروپام**۱۴۸۶**۱۳۷۹

انتهای پیام /*


سیاسی


نفت خام ایران


هند دهلی نو


واردات صادرات تولید عرضه

نظرات بسته شده است.