از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 35099

167 بازدید

مهدی میر اشرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خطرنگار، افزود: این کالاها به ارزش ۹۸۱ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۴۷ دلار به ۷۸ کشور جهان از جمله افغانستان، ترکیه، عراق، پاکستان، تاجیکستان، ایتالیا، ترکمنستان، سومالی، روسیه، ارمنستان، قزاقستان، بلغارستان، هلند، آلمان، آذربایجان، بوسنی، برزیل و فرانسه صادر شده است.وی ادامه داد: صادرات […]

مهدی میر اشرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خطرنگار، افزود: این کالاها به ارزش ۹۸۱ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۴۷ دلار به ۷۸ کشور جهان از جمله افغانستان، ترکیه، عراق، پاکستان، تاجیکستان، ایتالیا، ترکمنستان، سومالی، روسیه، ارمنستان، قزاقستان، بلغارستان، هلند، آلمان، آذربایجان، بوسنی، برزیل و فرانسه صادر شده است.
وی ادامه داد: صادرات این کالاها از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۶۳ و ۴۶ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: انواع هیدرکربورها، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، شمش، محصولات پلاستیکی، الیاف، ایزوگام، گل و گیاه، بلورجات، شیشه، چیپس، آبگرمکن، کاشی و آب میوه عمده کالاهای صادر شده از این استان به خارج از کشور بوده است.
میراشرفی گفت: ۱۳۵ هزار و ۹۴۳ تن کالا به ارزش ۳۹۸ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۲۱۸ دلار در این مدت به استان مرکزی وارد شده است که این کالاها از نظر وزنی و ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ترتیب ۲ صدم و ۳۷ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: این کالاها از ۵۶ کشور جهان از جمله ازبکستان، صربستان، آلمان، چین، کره جنوبی، ترکیه، هلند، امارات متحده عربی، ایتالیا، فرانسه، ارمنستان، اتریش، آذربایجان، بلغارستان، سوئیس، جمهوری چک، دانمارک و اسپانیا به استان مرکزی وارد شده است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی، مغز تخمه آفتابگردان، ماشین آلات، پاکت میوه، انواع کنسانتره، بتاکاروتن، پنبه، چوب کاج خام، و کویل آلومینیومی را عمده کالاهای وارد شده به این استان عنوان کرد.
میراشرفی افزود: در این مدت ۵۵۷ پرونده قاچاق به ارزش ۱۱۷ میلیارد و ۴۷۴ میلیون و ۶۹۱ هزار ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده که این پرونده ها از نظر تعداد ۱۸ درصد افزایش و از نظر ارزش، سه درصد کاهش یافته است.
وی گفت: گمرکات استان مرکزی در سال گذشته یک هزار و ۳۴۲ میلیارد و ۱۶۹ میلیون و ۵۱۴ هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۳ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات این استان را در این مدت یک هزار و ۷۴ میلیارد و ۹۹۰ میلیون و ۹۱۳ هزار ریال عنوان کرد و افزود: این درآمدها نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۴ درصد افزایش داشته است.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت، یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می شود.
۱۹۵۵/۳۰۷۵/

انتهای پیام /*


اقتصاد


گمرک


صادرات کالا


استان مرکزی

نظرات بسته شده است.