از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 34417

120 بازدید

اقبال محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای داخلی از سوی مقام معظم رهبری، یکی از راه های تحقق این شعار را توجه به بخش کشاورزی و سرمایه گذاری در این بخش دانست.وی اظهار کرد: معتقدم در شرایط تحریم و بحران های […]

اقبال محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای داخلی از سوی مقام معظم رهبری، یکی از راه های تحقق این شعار را توجه به بخش کشاورزی و سرمایه گذاری در این بخش دانست.
وی اظهار کرد: معتقدم در شرایط تحریم و بحران های اقتصادی در کشور توجه به بخش کشاورزی و خودکفایی در تولید کالاهای اساسی بهترین و اصولی ترین راهکار در تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به تامین نیازهای داخلی است.
محمدی افزود: توجه به بخش کشاورزی و رسیدن به خودکفایی اقتصادی در تولید محصولات استراتژیک و کالاهای اساسی می تواند اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیده و مصرف کالاهای داخلی را افزایش دهد.
وی که دارای مدرک دکترا در رشته علوم و مهندسی آبخیزداری است، یادآور شد: در شرایط خشکسالی حاکم بر اقلیم ایران، اگر دولت بتواند در بخش آب و ذخیره آب های سطحی و جاری سرمایه گذاری و از یک طرف با رعایت اصول زیست محیطی و اجرای پروژه های تامین آب نظیر آبیاری نوین و آبیاری تحت فشار و توسعه و تبدیل اراضی زیرکشت از دیم به آبی را با مشارکت زارعین فراهم کند، می تواند باعث افزایش عملکرد در واحد سطح و تولید محصولات مهم کشاورزی شود.
محمدی تاکید کرد: افزایش محصولات کشاورزی در کشور از یک طرف موجب خودکفایی، امنیت غذایی و کاهش وابستگی اقتصادی و از طرفی باعث ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده و افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی خواهد شد.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: بحث حمایت از تولید داخلی نه تنها در شرایط تحریم بلکه براساس علم اقتصاد باید همیشه مورد توجه قرار گیرد، تا سرمایه گذاران در تمام بخش ها از تولید داخلی حمایت کنند البته این مهم نیازمند عزم ملی و احساس مسئولیت همه اقشار جامعه است.
وی یادآور شد: همه باید در راستای تحقق شعار رهبری همت و تلاش کنند و مصرف کالاهای داخلی را به کالاهای خارجی ارجعیت داده تا زمینه ورود کالاهای خارجی که مشابه آنها در کشور تولید می شود، گرفته شود.
وی اضافه کرد: از طرفی انتظار می رود تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش تولید ضمن کاهش قیمت تمام شده، به افزایش کیفیت و استاندارد سازی، صنایع بسته بندی و برند سازی محصولات توجه بیشتری داشته باشند و مشتریانی هم که بدنبال برندهای خارجی و مدهای روز هستند، باید بخاطر ایجاد اشتغال، به خرید کالای ایرانی روی بیاورند.
به گزارش خطرنگار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شامگاه سه شنبه در پیامی به ‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷، سال جدید را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند.
معظم له در این پیام فرمودند: امیدوارم ان‌شاءالله خدای متعال کمک کند، هم به مسئولین، هم به مردم که بتوانند وظایف خودشان را به بهترین وجهی انجام بدهند و امسال این شعار را که شعار «حمایت از کالای ایرانی» است، به معنای واقعی کلمه به تحقّق برسانند.
شهرستان های مریوان و سروآباد در غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده اند و اقبال محمدی نماینده این ۲ شهرستان در مجلس هشتم شورای اسلامی بود.
۷۳۵۴/ ۳۰۲۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


شعارسال


کالای داخلی


اشتغال و تولید

نظرات بسته شده است.