از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 34130

373 بازدید

یزدی ها با این حرکت پای بندی خود را نسبت به رهبری امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی اثبات و سند جدیدی را در ولایتمداری خلق کردند. در این تظاهرات چهار نفر از جوانان برومند یزدی به نامهای رضا نامداری، شهریار مرادی، مهدی قدکفرشان و حسین پارساییان شهید شدند به این ترتیب یزدی ها برگ […]

یزدی ها با این حرکت پای بندی خود را نسبت به رهبری امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی اثبات و سند جدیدی را در ولایتمداری خلق کردند.
در این تظاهرات چهار نفر از جوانان برومند یزدی به نامهای رضا نامداری، شهریار مرادی، مهدی قدکفرشان و حسین پارساییان شهید شدند به این ترتیب یزدی ها برگ زرینی را در وفاداری خود به رهبری انقلاب و در مسیر پیروزی نظام به منصه ظهور رساندند.
بدون شک یکی از روزهای سرنوشت ساز تاریخ انقلاب قیام مردم یزد است، آنها نقش بی بدیلی را در پیروزی انقلاب ایفا کردند که در تاریخ انقلاب و نظام اسلامی برای همیشه ماندگار شد.
در این روز مردم یزد در ادامه حرکت انقلابی خود به مناسبت بزرگداشت اربعین شهدای تبریز به رهبری سومین شهید محراب آیت الله محمد صدوقی (ره) در مسجد روضه محمدیه (حظیره ) حضور یافتند.
آنها پس از سخنرانی یکی از روحانیان یزدی تا چهار راه میرچخماق(چهار شهدا) علیه رژیم ستم شاهی راهپیمایی کردند.
در جریان تطاهرات و راهپیمایی آنها، علاوه بر چهار شهید، عده ای نیز توسط ساواک(سازمان اطلاعات و امنیت کشو) زخمی و تعدادی هم دستگیر شدند، یزدی ها با این حرکت دلبستگی خود را به آرمان های امام راحل (ره) نشان دادند.
قیام تاریخی مردم فداکار یزد را باید در اصل نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و تبلور حرکت شان در سرعت بخشیدن به پیروزی نظام علیه طاغوت دانست و با گذشت زمان همچنان پویا و ماندگار است.
آنها در ۴۰ سال گذشته همواره با حضور خود در عرصه های مختلف نظام گوش به فرمان ولایت فقیه بودند و در سایه همدلی و دشمن شناسی بلوغ ، شعور فرهنگی و سیاسی خود را به خوبی نشان داده اند.
همه ساله مراسم بزرگداشت شهدای دهم فروردین ۱۳۵۷ با حضور پرشور مردم ، مسوولان و خانواده های معزز شهدا و ایثارگران در پایگاه انقلاب (مسجد روضه محمد یزد ) برگزار می شود.
حضور گسترده قشرهای مختلف مردم و مسوولان در بزرگداشت شهدای دهم فروردین ، تجدید میثاق با اهداف و آرمان شهیدان سرفراز و تجدید بیعت با راه نورانی ولایت فقیه و تداوم مسیر عزت بخش نظام اسلامی است.
همچنین استاندار یزد دیروز( چهارشنبه) در پیامی با گرامیداشت خاطره شهدای قیام دهم فروردین، این روز را نقطه عطفی در قیام مردم در تاریخ انقلاب دانست.
محمود زمانی قمی افزود: این قیام پیام ‌آور رادمردی، رشادت و پایداری مردم یزد شد که با تداوم قیام های مردمی در کشور، سرانجام به برکت خون شهدا در ۲۲ بهمن به بار نشست و ایران را به سمت قله های عزت و اقتدار هدایت کرد.
همچنین یادواره شهدای دهم فروردین سال ۱۳۵۷شهر یزد، امروز پنجشنبه با حضور امام جمعه، خانواده های شهدا ، معاونان استانداری ، نمایندگان مجلس و اقشار مختلف مردم در مسجد روضه محمدیه برگزار شد.
حجت الاسلام کاظم راشد یزدی که ۱۰ فروردین ۵۷ برای مردم در مسجد روضه محمدیه سخنرانی کرده بود، امروز در یادواره شهدای دهم فروردین گفت: انقلاب اسلامی ایران با ایثار و جانفشانی شهیدان ، وحدت قشرهای مختلف مردم و ولایتمداری آنها به پیروزی رسید.
این کارشناس مذهبی افزود: ملت ایران در ۴۰ سال گذشته به خوبی در مقابل دشمنان ایستادگی کردند، باید با همدلی به راه خود ادامه دهند.
وی تصریح کرد: مهمترین نیاز کنونی کشور وحدت تمام نیروهای درون نظام حول محور ولایت فقیه و ارزش های دینی و انقلابی است.
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .
۷۵۳۶/ ۲۰۴۷/

انتهای پیام /*


سیاسی


مناسبت ها


دهم فروردین


شهدای یزد

نظرات بسته شده است.