از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 31683

98 بازدید

به گزارش بامداد شنبه خطرنگار، این نشریه افزود: در حالی که اعضای اتحادیه اروپا هنوز اختلافاتی دارند، برخی دیپلمات ها بر این باورند که این اتحادیه پس از نشست روز دوشنبه اقدامات ملموسی در این راستا انجام خواهد داد، اما برای اجرایی شدن آن ها نیاز به موافقت همه ۲۸ عضو این اتحادیه است.آلمان، انگلیس […]

به گزارش بامداد شنبه خطرنگار، این نشریه افزود: در حالی که اعضای اتحادیه اروپا هنوز اختلافاتی دارند، برخی دیپلمات ها بر این باورند که این اتحادیه پس از نشست روز دوشنبه اقدامات ملموسی در این راستا انجام خواهد داد، اما برای اجرایی شدن آن ها نیاز به موافقت همه ۲۸ عضو این اتحادیه است.
آلمان، انگلیس و فرانسه روز جمعه در تلاش برای جلب رضایت واشنگتن، در نامه ای مشترک به اعضای اتحادیه اروپا پیشنهاد دادند که تحریم های تازه ای علیه برنامه موشک بالستیک ایران و افراد و نهادهایی که در جنگ سوریه نقش داشته اند، اعمال شود.
وال استریت ژورنال به نقل از افراد آگاه از این موضوع خبر داد که سه قدرت اروپایی گفته اند نام افرادی را که قرار است به فهرست تحریم ها افزوده شوند در چند روز آینده ارائه خواهند داد.
دیپلمات های اروپایی به این نشریه گفته اند که اخراج رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و انتخاب «مایک پمپئو» رئیس سازمان سیا به جای او، ابهامات را در این خصوص افزایش داده است.
اتحادیه اروپا نگران آن است که تیم مایک پمپئو چندان مایل به صرف وقت و هزینه برای گفت و گوهای اروپایی نباشد. افزون بر این، اروپایی ها تردید دارند که توافق احتمالی با واشنگتن درباره برجام تا زمان ضرب الاجل ترامپ در ۲۲ اردیبهشت حاصل شود، چرا که ممکن است رای اعتماد کنگره به پمپئو چند هفته طول بکشد.
افزون بر این، اختلاف درون اتحادیه اروپا نیز وجود دارد. در حالی که فرانسه و آلمان آشکارا از تحریم های جدید علیه ایران سخن گفته اند، اتحادیه اروپا مصر است که موضوع موشکی و فعالیت های منطقه ایران نباید به صورت مستقیم به مسائل هسته ای ربط داده شود.
از سوی دیگر، مقام های اروپایی گفته اند که درخواست دولت ترامپ برای قرار دادن نام حزب الله در فهرست سیاه را نخواهند پذیرفت. با این وجود، اتحادیه اروپا در تلاش است تحریم های خود را به ایرانیانی که در سوریه و یمن نقش دارند و همچنین به نیروهای حزب الله در سوریه گسترش دهد.
همچنین برخی اعضای این اتحادیه در تلاش هستند که مسیر تامین مالی نیروهای تحت حمایت ایران را مسدود کنند.
وال استریت ژورنال در ادامه با اشاره به خودداری برخی اعضای اتحادیه اروپا مثل ایتالیا و یونان از امضای تحریم های گسترده این اتحادیه علیه ایران در سال های پیش از توافق برجام، تاکید کرد که رسیدن به توافق در درون اتحادیه اروپا بر سر تحریم های تازه مطرح شده نیز چالش انگیز خواهد بود.
اکنون نرمش اتحادیه اروپا برابر فشار واشنگتن چندان قطعی نیست. آژانس بین المللی انرژی هسته ای بارها بر پایبندی ایران به برجام تاکید کرده و بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا نارضایتی خود را از حملات ترامپ به این توافق اعلام کرده اند. گذشته از اینها، اتحادیه اروپا وارد جنگی تجاری با واشنگتن بر سر تعرفه های واردات شده است.
در پایان این گزارش به اختلاف اروپا و آمریکا پیرامون بند غروب برجام اشاره شده است. مقام های اتحادیه اروپا معتقدند که محدودیت های زمانی مشخص شده در توافق هسته ای بسیار مهم هستند و آن ها درباره آن مذاکره نخواهند کرد.
شبد**۹۴۱۶**۱۳۷۹

انتهای پیام /*


سیاسی


اتحادیه اروپا


مذاکرات برجام


کاخ سفید

نظرات بسته شده است.