از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 29645

130 بازدید

به گزارش به نقل از تلویزیون ‘جیو’ پاکستان، خانم «تهمینه جنجوعه» در واشنگتن، امروز در جمع خبرنگاران رسانه ها با تاکید بر احیای مجدد روابط اسلام آباد- واشنگتن گفت که احیای این روابط بیش از آنکه برای پاکستان ضروری باشد، برای آمریکا حیاتی و ضروری است.وی ادامه داد: روابط ۷۰ ساله و تمامی گفت گوها […]

به گزارش به نقل از تلویزیون ‘جیو’ پاکستان، خانم «تهمینه جنجوعه» در واشنگتن، امروز در جمع خبرنگاران رسانه ها با تاکید بر احیای مجدد روابط اسلام آباد- واشنگتن گفت که احیای این روابط بیش از آنکه برای پاکستان ضروری باشد، برای آمریکا حیاتی و ضروری است.
وی ادامه داد: روابط ۷۰ ساله و تمامی گفت گوها و اقداماتی که برای پیشبرد روابط پاکستان و آمریکا طی سال های پیش انجام شده را باید مجددا احیا کنیم.
معاون وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه سخنانش بر لزوم آغاز گفت و گوهای راهبردی اسلام آباد و واشنگتن تاکید کرد.
این دیپلمات ادامه داد: اسلام آباد و واشنگتن شریک یکدیگر در زمینه مبارزه با تروریسم هستند و این دو با کمک هم توانستند به فعالیت های شبکه تروریستی «القاعده» پایان دهند.
به گزارش خطرنگار، خانم تهمینه جنجوعه معاون وزارت امور خارجه پاکستان پانزدهم اسفندماه برای بهبود روابط با آمریکا عازم واشنگتن شده است.
گفته می شود که خانم جنجوعه در واشنگتن برای مدت یک هفته اقامت کرده و با مقامات عالیرتبه کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص وضعیت نابسامان روابط میان دو کشور، موضوعات مربوط به افغانستان دیدارهایی انجام می دهد.
به گفته برخی منابع خبری در وزارت امور خارجه پاکستان، ‘تهمینه جنجوعه’ دولت ترامپ را در خصوص گام هایی که پاکستان در جنگ علیه تروریسم برداشته آگاه می کند.
وی همچنین نگرانی های پاکستان از جمله حضور عناصر ضدپاکستانی در افغانستان با دولت آمریکا و مقامات آمریکایی را مطرح می کند.
آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ راهبرد سختی را نسبت به پاکستان اتخاذ کرده و انجام اقدامات بیشتر از سوی اسلام آباد را خواستار شده است.
خانم جنجوعه همچنین در خصوص شبکه حقانی، نشست اخیر گروه ویژه اقدام مالی( FATF )، روابط نظامی میان دو کشور و مقابله با گروه های تروریستی که باعث تهدید ثبات و امنیت منطقه می باشند با مقامات واشنگتن گفت و گو می کند.
این خبر در حالی در رسانه ها منتشر می شود که ‘علی جهانگیر صدیقی’ سفیر جدید پاکستان در آمریکا با تائید نخست وزیر انتخاب شد.
وی مشاور ویژه نخست وزیر در امور بازرگانی و تجارت بوده که به عنوان سفیر در آمریکا انتخاب شده است.
عباسی نخست وزیر سمت جدید وی را تائید کرده است.
این در حالی است که ‘محمد فیصل’ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری امروز پنجشنبه خود، از انتخاب وی اظهار بی اطلاعی کرد.
آساق**۶۱۲۵*شبس*۱۶۱۳*

انتهای پیام /*


سیاسی


پاکستان و آمریکا


روابط دوجانبه


تهمینه جنجوعه

نظرات بسته شده است.