از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 28724

355 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از دبیرخانه این جشنواره ، شاعران پارسی زبان از ایران و بیش از پنج کشور جهان، افزون بر سه هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.آیین اختتامیه جشنواره با حضور مهمانان کشوری و افراد تاثیرگذار حوزه های فرهنگ و هنر، ورزش و سیاست در سالن همایش های بین المللی […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از دبیرخانه این جشنواره ، شاعران پارسی زبان از ایران و بیش از پنج کشور جهان، افزون بر سه هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.
آیین اختتامیه جشنواره با حضور مهمانان کشوری و افراد تاثیرگذار حوزه های فرهنگ و هنر، ورزش و سیاست در سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد .
در این مراسم از نفرات برتر بخش های مختلف شعر، زنگ تالاب با محوریت نقاشی ها و دلنوشته های کودکان حاشیه نشین تالاب انزلی و فعالان عرصه محیط زیست و از کسانی که در فراگیر شدن و فراملی شدن پویش اجتماعی تالاب دوخان نقش آفرینی نمودند تجلیل به عمل خواهد آمد.
از بخش های جنبی این جشنواره می توان به نمایشگاه خیابانی عکس و نقاشی، تور دوچرخه سواری با شعار احیای تالاب انزلی و تور انزلی گردی اشاره کرد.
چالش تالاب دوخان با رویکرد انتشار اخبار و اطلاعات مربوط به وضعیت بحرانی تالاب بین المللی انزلی، در دنیای مجازی، در ابعاد ملی و فراملی با استقبال بی سابقه دوستداران محیط زیست روبه رو شد.
* تالاب انزلی با حدود ۱۹ هزار هکتار وسعت در طول سواحل جنوبی دریای خزر در جوار شهر انزلی گسترده شده است.
این تالاب نقش مهمی در زیست بوم گیلان و کشور ایفا می کند؛ تالاب کنترل کننده سیل های ویرانگر و تعدیل کننده آب و هوای منطقه و زیستگاه جمعیت زیادی از آبزیان، پرندگان و گیاهان است.
این تالاب سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب های بین المللی رامسر به ثبت رسید .
علاوه بر تاثیرات اقلیمی، تالاب انزلی از مراکز مهم جذب گردشگر به گیلان بشمار می رود و معیشت جمعیت قابل توجهی از ساکنان حاشیه تالاب به لحاظ کشاورزی، صیادی و تامین مواد اولیه صنایع دستی به حیات آن گره خورده است.
ورود فاضلاب های صنعتی، خانگی،بیمارستانی، ضایعات کشتارگاهی ، سموم کشاورزی ، پسماندها و نخاله ها ، گیاهان مهاجمی چون آزولا و سنبل آبی ، تصرف اراضی و ساخت و ساز در حریم تالاب،ورود رسوبات از رودخانه ها و انتقال آلودگی ازدریا و نوسانات آب دریا حیات تالاب انزلی را به شدت به خطر انداخته است.
این تالاب سال ۱۹۹۳ به دلیل مخاطراتی مانند افزایش رسوبات، آلودگی آب ، تغییر سطح آب دریای خزر در فهرست تالابهای در معرض خطر (مونترو) قرار گرفت.
۶۰۳۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


محیط زیست


تالاب انزلی

نظرات بسته شده است.