از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 27927

121 بازدید

محمود نظرعلیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: ایجاد خانه هنرمندان یکی از دغدغه های چندین ساله بود تا اینکه سال ۹۳ این خانه در استان شکل گرفت. وی با بیان اینکه خانه هنرمندان اتحادیه هنرمندان محسوب می شود، اظهار کرد: هم اکنون خانه هنرمندان استان زنجان ۶۰۰عضو فعال از […]

محمود نظرعلیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: ایجاد خانه هنرمندان یکی از دغدغه های چندین ساله بود تا اینکه سال ۹۳ این خانه در استان شکل گرفت.
وی با بیان اینکه خانه هنرمندان اتحادیه هنرمندان محسوب می شود، اظهار کرد: هم اکنون خانه هنرمندان استان زنجان ۶۰۰عضو فعال از رشته های مختلف هنری دارد.
نظرعلیان افزود: تمام هنرمندان استان که موضوع فعالیت آن ها در زمینه های تجسمی، خوشنویسی، موسیقی، سینما، عکس، نمایش و ادبیات و صنایع دستی باشد با رعایت ضوابط خانه هنرمندان به عضویت این خانه پذیرفته شده و عضو رسمی آن به شمار می آیند.
مدیرعامل خانه هنرمندان زنجان به اهداف تخصصی این تشکل در توسعه و رشد هنر و جذب هنرمندان اشاره کرد و گفت: پیگیری مسائل معیشتی هنرمندان از فعالیت های دیگر خانه هنرمندان است، ولی همه این موارد مستلزم حمایت از خانه و البته همت خود هنرمندان است.
وی با بیان طی ۲ سال گذشته، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، تنها نهاد حمایت کننده از خانه هنرمندان بوده است، اظهار کرد: نهاد ها و سازمان هایی که اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری می کنند باید توجه داشته باشند جایی بهتر از خانه هنرمندان، برای تامین نیازهایشان پیدا نمی کنند ولی متاسفانه نمی توانیم این مساله را در سطح استان نهادینه کنیم.
نظرعلیان با بیان اینکه مجموعه شورا و شهرداری در چند ماه اخیر به استفاده از ظرفیت خانه هنرمندان در برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری روی آورده است، ادامه داد: رسانه های استان نیز می توانند برای معرفی و نهادینه کردن بهره گیری از ظرفیت خانه هنرمندان کمک قابل توجهی کنند.
مدیرعامل خانه هنرمندان استان زنجان هنرمندان هر جامعه را رهبران فکری آن جامعه دانست و افزود: باید از این استعداد ها و ظرفیت متمرکزی که در قالب خانه هنرمندان در استان ایجاد شده است، بهره برداری کنیم.
۷۳۱۲/۶۰۸۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


خانه


هنرمندان


انتظار

نظرات بسته شده است.