از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 27126

161 بازدید

به گزارش جمعه شب خطرنگار، خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان سه شنبه اول اسفند به دعوت سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به مسکو سفر کرد.در جریان مذاکرات وزیران خارجه دو کشور در مسکو، در خصوص وضعیت فعلی و چشم‌انداز توسعه روابط دو جانبه تبادل نظر شد.در دیدار خواجه آصف با مدیرعامل گازپروم روسیه،’قاضی […]

به گزارش جمعه شب خطرنگار، خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان سه شنبه اول اسفند به دعوت سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به مسکو سفر کرد.
در جریان مذاکرات وزیران خارجه دو کشور در مسکو، در خصوص وضعیت فعلی و چشم‌انداز توسعه روابط دو جانبه تبادل نظر شد.
در دیدار خواجه آصف با مدیرعامل گازپروم روسیه،’قاضی خلیل الله’ سفیر پاکستان در مسکو نیز حضور داشت.
در این دیدار بر اجرای توافق نامه های امضا شده بین دولت های پاکستان و روسیه در خصوص واردات گاز طبیعی مایع(LNG) در اکتبر ۲۰۱۷ و پروژه خط لوله گاز شمال-جنوب در اکتبر ۲۰۱۵ تاکید شد.
مدیرعامل گازپروم روسیه همچنین گفت که کشورش مایل است تا همکاری های خود با پاکستان را در همه زمینه ها به ویژه انرژی افزایش دهد.
خواجه آصف و میلر در این دیدار تاکید کردند که گازپروم می تواند نقش مهمی در گسترش همکاری تجاری و اقتصادی پاکستان و روسیه ایفا کند.
به گزارش خطرنگار، روابط روسیه و پاکستان در دو سال اخیر توسعه یافته و دو کشور در عرصه های مهمی همچون امنیتی، مبارزه با تروریسم و نظامی همکاری می کنند.
پاکستان به تازگی پس از حمایت چین و روسیه به عضویت سازمان همکاری شانگهای در آمد و روسیه در چارچوب این سازمان منطقه ای با اسلام آباد همکاری می کند.
این کشورها در بعد نظامی نیز سابقه برگزاری رزمایش مشترک دارند که آخرین آن در مهرماه امسال با نام «دروژبا- ۲۰۱۷» در جمهوری کاراچایوو چرکسیا در منطقه قفقاز شمالی روسیه برگزار شد که به عقیده بسیاری از ناظران سیاسیف با سرد شدن روابط اسلام آباد و واشنگتن، بی ارتباط نیست.
شبد**آساق**۶۱۲۵**۱۰۱۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


پاکستان


گازپروم


روسیه

نظرات بسته شده است.