از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 26646

127 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، از زمانی که فناوری ارتباطات و اطلاعات و فضای مجازی همه دسترسی به هم را بسیار کوتاه و محو کرده، زمان زیادی نمی گذرد، اما به وضوح می توان آسیب ها و پیامدهای مخرب استفاده نامناسب از این فناوری و فضا را مشاهده کرد.بی گمان یکی از مهمترین کسانیکه در این […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، از زمانی که فناوری ارتباطات و اطلاعات و فضای مجازی همه دسترسی به هم را بسیار کوتاه و محو کرده، زمان زیادی نمی گذرد، اما به وضوح می توان آسیب ها و پیامدهای مخرب استفاده نامناسب از این فناوری و فضا را مشاهده کرد.
بی گمان یکی از مهمترین کسانیکه در این فضا دچار لطمه های جبران ناپذیر می شود، کودکان هستند، زمانیکه نیاز به حضور والدین خود دارند تا از نوازش، محبت و کلمات محبت آمیز بهره مند شوند، به شدت محرومند.
والدینی که ساعت ها محو و غرق در فضای مجازی اند و از رسیدگی به امورات تحصیلی ، تربیتی ، تامین نیازهای روانی و انجام بازی با کودکان فاصله گرفته و هیچ فرصتی برای با هم بودن و در کنار کودک خود بودن، ندارند.
کودکانی که پدر و مادرشان در فضای مجازی حضور و در تنهایی بسر می برند و ساعت ها از محبت و مهر والدین محرومند، بی گمان یتیم اینترنتی هستند و این کودکان به شدت احساس تنهایی کرده و دچار آسیب های زیادی می شوند.

** آسیب های کودکان محروم از حضور موثر والدین

آسیب هایی نظیر افسردگی، عدم اعتماد به نفس و خودباوری، انزوا طلبی و گوشه گیری، پرخاشگری و افسردگی از جمله آسیب های در کمین کودکان محروم از حضور موثر والدین هستند.
کودکانی که باید ساعات بیداری در بازی و شادی و هنر زندگی آموختن از والدین خود مشغول باشند به ناچار برای برهم نزدن خلوت والدین خود در فضای مجازی یا خود را با بازی های رایانه ای با تبلت و سگا مشغول می کنند یا در گوشه از خانه مشغول دیدن تلویزیون هستند.
هر زمان هم بخواهد دقایقی در آغوش والدین خود باشند، از این نعمت به دلیل مشغله زیاد ذهنی والدین در فضای مجازی محروم اند.
انگشتانی که باید صورت و موهای کودکان را ناز کند به صورت مرتب در حال تایپ و تعویض صفحه های مختلف کانال های تلگرام و اینستاگرام است!!

** بچه ها فقط یکبار بچگی می کنند

شاید دوران کودکی تنها دورانی باشد که نیاز فرد به والدین بیش از هر زمان دیگر در آن احساس شود زیرا یک کودکان از همان ابتدای تولد تا آموختن راه رفتن، حرف زدن ، به تنهایی غذا خوردن و بازی کردن به والدین خود نیازمند است تا پر پرواز گیرد و بتواند با آموختن خوب و بد زندگی در این جهان به پرواز درآید.
بی گمان در مسیر تعالی و رشد کودک والدین از اثرگذارترین افراد در زندگی او محسوب می شوند و در تربیت، اخلاق آموزی، صداقت، محبت کردن، معاشرت و … هنر خوب بودن را از پدر و مادر خود می آموزند.
پس این نیازها و برآورده شدن آنها و تعالی رشد روانی و فکری و اجتماعی کودک نیازمند حضور مستمر و موثر والدین است تا تعالی یابد.
والدین باید آگاه باشند که یک کودک فقط یکبار کودکی می کند و نیازمند حضور آنان است چه خوب است که از یتیم شدن اینترنتی کودکانمان جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم، هویت و شخصیت و تربیت آنان دستخوش بی توجهی ما قرار گیرد و با ندانم کاری موجب محرومیت کودکانمان از حضور خودمان شویم.
۶۱۱۹/۷۱۷۷

انتهای پیام /*


اجتماعی


فضای مجازی


کودکان


آسیب ها

نظرات بسته شده است.