از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 23971

90 بازدید

بر اساس پیشنهاد جدید فدراسیون کشتی ایران، جام جهانی کشتی فرنگی که قرار است ۳۰ فروردین ماه برگزار شود به ۲۲ یا ۲۳ فروردین ماه سال آینده موکول می شود. پیشنهاد ایران باید به تایید اتحادیه جهانی کشتی برسید.موضوع تعویق برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی پس از آن مطرح شد که کشورهای اروپایی به علت […]

بر اساس پیشنهاد جدید فدراسیون کشتی ایران، جام جهانی کشتی فرنگی که قرار است ۳۰ فروردین ماه برگزار شود به ۲۲ یا ۲۳ فروردین ماه سال آینده موکول می شود. پیشنهاد ایران باید به تایید اتحادیه جهانی کشتی برسید.
موضوع تعویق برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی پس از آن مطرح شد که کشورهای اروپایی به علت نزدیکی ۳۰ فروردین ماه سال آینده (زمان برگزاری رقابت های جام جهانی) با رقابت های قهرمانی اروپا خواستار تغییر زمان جام جهانی کشتی فرنگی به آذر ماه سال آینده شده بودند.
این درخواست را اتحادیه جهانی کشتی برای فدراسیون کشتی ایران ارسال کرد.
به گزارش روز شنبه فدراسیون کشتی، فدراسیون کشتی ایران نیز در نامه ای به اتحادیه جهانی با اعلام تاریخ پیشنهادی جدید خود تاکید کرد: در صورتی که قرار باشد جام جهانی کشتی در آذر ماه سال آینده برگزار شود، تیم ملی کشتی آزاد ایران نمی تواند در جام جهانی کشتی آزاد شرکت کند.
در کشتی فرنگی هشت تیم برتر پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۱۷ جهان در پاریس یعنی روسیه، ایران، ترکیه، گرجستان، آلمان، ارمنستان، مجارستان و قزاقستان حضور خواهند داشت. اما در کشتی آزاد تیم های آمریکا، روسیه، گرجستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ژاپن، کوبا و قزاقستان به ترتیب عناوین اول تا هشتم رقابت های جهانی سال ۲۰۱۷ را کسب کردند و قرار است این پیکارها ۲۰ فروردین سال آینده در کشور آمریکا برگزار شود.
به نظر می رسد با توجه به انصراف یکی از کشورها و همچنین درخواست و تاکید حامی مالی برگزار کننده رقابت ها در کشور آمریکا مبنی بر ضرورت حضور تیم ایران، تیم کشتی آزاد بزرگسالان ایران نیز به این رقابت ها دعوت شود.
در ادامه نامه فدراسیون کشتی آمده است: در جلسه هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در پاریس مقرر شده بود زمان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی، حداکثر یک یا دو هفته پس از برگزاری جام جهانی کشتی آزاد در سال ۲۰۱۸ در آمریکا باشد که متاسفانه پس از این جلسه، این مصوبه در تقویم اتحادیه منعکس نشد و پس از پیگیری فدراسیون کشتی در خصوص ثبت زمان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در تاریخ ۳۰ فروردین (۱۰روز پس از جام جهانی آزاد)، موضوع تغییر زمان برگزاری مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی اروپا از سوی اتحادیه مطرح شد، اما با توجه به توضیحات حضوری نماینده فدراسیون کشتی در مقر اتحادیه، مقرر شد موضوع دوباره از سوی اتحادیه بررسی شود.
فدراسیون کشتی در این نامه تصریح کرد: پیرو استعلام از کشورهای اروپایی، کشورهایی که شرایط حضور در جام جهانی کشتی فرنگی در تاریخ پیشنهادی ایران را به دلیل تقارن با مسابقات اروپایی دارا نیستند و پیشنهاد تغییر تاریخ جام جهانی کشتی فرنگی را از سی ام فروردین به دهم آذر ماه ارایه داده اند.
در این نامه تصریح شده است: کشورهای آسیایی در پنجم تا هشتم شهریور (۲۷-۳۰ آگوست) و سی ام مهر (۲۰ – ۲۸سپتامبر) بازی های آسیایی و مسابقات جهانی کشتی فرنگی را به صورت پیوسته با حد فاصل ۴۵ روز در برنامه های خود دارند، از طرفی برگزاری جام جهانی به فاصله ۴۰ روز بعد از پیکارهای قهرمانی جهان در مجارستان، حضور کشتی گیران مطرح تیم های ملی در این مسابقات را بدلیل تقارن با دوره ریکاوری، محدود می کند و سطح کیفی و جذابیت جام جهانی را تنزل می دهد و این وضعیت بر کشورهای آسیایی شرکت کننده در جام جهانی شامل ایران و قزاقستان که دو مسابقه سنگین بازی های آسیایی و جهانی را پشت سرگذاشته اند، تاثیر منفی دارد.
فدراسیون کشتی در نامه خود نوشت: بر این اساس پیشنهاد می شود زمان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی به یک هفته جلوتر از زمان قبلی پیشنهاد شده از سوی ایران، تغییر کند. در واقع با این تغییر، زمان پیشنهادی جدید به دو روز بعد از مسابقات جام جهانی کشتی آزاد و حدود ۱۸ روز قبل از مسابقات اروپایی منتقل می شود و به نظر می رسد کشورهای اروپایی که می توانند در جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا شرکت کنند با زمان پیشنهادی جدید برای جام جهانی کشتی فرنگی در ایران مسئله ای نخواهند داشت.
فدراسیون کشتی نوشت: تغییر تاریخ برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی و انتقال زمان برگزاری آن به آذر سال ۹۷ ، تمامی برنامه های مسابقات ملی ایران را به ویژه برنامه مسابقات انتخابی تیم های ملی بزرگسالان را تحت الشعاع قرارداده و در صورت تغییر زمان جام جهانی کشتی فرنگی، امکان حضور تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی آمریکا را میسر نخواهد بود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی خطرنگار، در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**۱۰۶۷**۱۵۴۵
تنظیم: رضا رمضانی

انتهای پیام /*


ورزش


کشتی فرنگی


جام جهانی


اروپایی

نظرات بسته شده است.