از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 22405

235 بازدید

به گزارش خطرنگار، علی اسماعیلی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان خوسف با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران افزود: باید در این ایام ریشه های انقلاب اسلامی، اندیشه های امام راحل، تلاش ها و مجاهدت های کسانی که از جان خود گذشته اند تا این کشور آرامش، امنیت و استقلال […]

به گزارش خطرنگار، علی اسماعیلی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان خوسف با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران افزود: باید در این ایام ریشه های انقلاب اسلامی، اندیشه های امام راحل، تلاش ها و مجاهدت های کسانی که از جان خود گذشته اند تا این کشور آرامش، امنیت و استقلال داشته باشد را تقویت کنیم.
وی بیان کرد: مردم در زمان طاغوت تصمیم گیران این کشور نبودند و امروز به برکت انقلاب اسلامی تک تک مردم حق انتخاب سرنوشت خود را دارند و خدمتگزاران خود را انتخاب می کنند که نعمت بزرگی است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به دست توانای امام راحل و همت مردم به پیروزی رسید گفت: قانون اساسی در کشور ایران به تصویب رسید که در آن نوع حکومت جمهوری اسلامی تعریف شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: در اصول متعدد قانون اساسی ایران، جمهوریت و اسلامیت توامان در نظر گرفته شده و پس از انقلاب اسلامی الگوی نوینی از مردم سالاری دینی در کشور شکل گرفته که هم حاکمیت ارزش های والای انسانی و هم رای و نظر و اندیشه مردم در نظر گرفته شده است.
وی گفت: مسئولان در هر پست و مسئولیتی، وظیفه ای جز خدمت گزاری به مردم نداشته باشند.
اسماعیلی در ادامه سخنانش از خوسف به عنوان شهر علما، بزرگان و دانشمندان متعدد یاد کرد و افزود: استان خراسان جنوبی نیز مرکز استعدادهای درخشان است و سرزمین همت، تلاش، مجاهدت، راز و نیاز است.
وی اظهار کرد: علمای بزرگی همچون خاندان عبادی و موسوی و سایر بزرگانی که در کشور درخشیده اند متعلق به این منطقه و استان هستند و همه اینها می طلبد با نگاه عمیق تر و ژرف تر به مسائل استان، برنامه ریزی های منسجمی صورت پذیرد.
وی انتصاب در پست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی را توفیقی برای خود دانست و ابراز امیدواری کرد که خدمتگزاری صادق برای مردم این استان باشد.
معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: دولت تدبیر و امید و نماینده عالی دولت در استان و شهرستان وظیفه خود را خدمت به مردم و این خدمت را توفیقی برای خود می دانند.
وی با بیان اینکه یکی از بالاترین معروفات خدمت بدون منت به مردم است گفت: حکومتی که داعیه اسلامی بودن را دارد به نحو احسن و با حفظ شان و کرامت مردم بایستی به مردم خدمت کند.
اسماعیلی افزود: مدیران هر جا که می توانند کاری به سرانجام برسانند کوتاهی کردن در آن نابخشودنی است و زمانی که به عنوان امانت در اختیارشان قرار می گیرد متعلق به مردم است.
وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا زمینه ایجاد احساس بی عدالتی و ناامنی در جامعه فراهم نشود گفت: مردمان استان خراسان جنوبی صادق ترین و باوفاترین مردمان این کشور هستند.
معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در شهرستان خوسف فضای صمیمیت و همدلی حکمفرماست افزود: بایستی با اعمال و رفتار خود روحیه امید را در مردم تقویت کنیم.
فرماندار خوسف نیز در این جلسه گفت: این شهرستان دارای پتانسیل های فراوانی است که تلاش های گسترده ای برای به کارگیری این پتانسیل ها و توسعه شهرستان صورت گرفته است.
محمد شفیعی با بیان اینکه از محل تسهیلات اشتغالزایی تعداد ۲۲ طرح پس از تصویب به کارگروه استانی معرفی شده است افزود: چندین معدن با عیار خوب در شهرستان وجود دارد.
وی گفت: در این شهرستان به بیش از ۸۰ روستا با تانکر آبرسانی می شود و بسیاری از روستاها با توجه به خشکسالی های ۱۹ ساله با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.
وی با بیان ظرفیت های شهرستان خوسف در گردشگری و صنعت افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده اولین شهرک صنعتی با سرمایه گذاری خارجی در شهرستان احداث می شود.
فرماندار خوسف گفت: در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف سرمایه گذارانی از کشور چین در حال ساخت کارخانه چدن در مرحله اول و در مراحل بعدی آن ایجاد کارخانه فولاد و میلگرد هستند.
وی اظهار کرد: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، سرمایه گذاری های خارجی در شهرستان خوسف افزایش پیدا کرده است و نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی توسط سرمایه گذاران خارجی در شهر خوسف مراحل پایانی خود را طی می کند.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان خوسف در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند افزود: افزایش درآمد این قشر از اولویت های کاری دستگاه های اجرایی می باشد که در این راستا اقدامات زیادی صورت گرفته است.
شفیعی ایجاد کشتارگاه دام و طیور در راستای تکمیل چرخه تولید، برگزاری جشنواره گل نرگس به صورت ۲ سال پیاپی برای شناسایی، معرفی و بازاریابی این محصول و ایجاد کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی را از جمله اقدامات انجام شده برای افزایش درآمد کشاورزان و دامداران در این شهرستان عنوان کرد.
همزمان با سومین روز دهه فجر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئولان محلی چند طرح عمرانی در شهرستان خوسف به بهره برداری رسید.
شهرستان خوسف در فاصله ۳۵ کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است.
سایت خطرنگار، خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
۹۸۶۶*۳۰۲۸
خبرنگار: سیدابوالفضل موسوی نژاد * انتشار: رسول محمدحسنی

انتهای پیام /*


سیاسی


دولت


شورای اداری


خوسف

نظرات بسته شده است.